مشکلات ۲ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در کارگروه تسهیل کرمانشاه رفع شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از بررسی مشکلات ۲ طرح سرمایه‌گذاری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این اداره‌ کل خبر داد.

به گزارش ایرنا، «علی‌اصغر رشنو» روز دوشنبه در سیزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، افزود: باتوجه به سیاست‌های کلی مدیریت ارشد استان که گردشگری را به عنوان یکی از محورهای توسعه کرمانشاه معرفی کرده است، در راستای مانع‌زدایی مشکلات واحدهای خدماتی و تولیدی به صورت هفتگی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در جلسه ستاد تسهیل مشکلات ۲ طرح گردشگری استان از جمله برق‌رسانی در روستای هدف گردشگری نجوبران از توابع بخش بیستون شهرستان هرسین مورد بررسی قرار گرفت که با دستگاه‌های ذی‌ربط مطرح و قول مساعدت برای رفع مشکل داده شد.  

معاون سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه افزود: همچنین مشکلات راهداری و موضوع حریم جاده‌ای و تخصیص آب یکی دیگر از طرح‌های گردشگری شهرستان کرمانشاه مطرح شد که با نظر مساعد، زیرساخت‌های گردشگری در این مورد نیز توسعه خواهد یافت.

رشنو گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یکی از جلساتی است که مصوبات آن با توجه به ابلاغ توسط استاندار ضمانت اجرایی بسیار خوبی دارد.  

او افزود: در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری و رفع موانع در مقابل طرح‌های تولیدی و اشتغالزای استان، اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه به عنوان دبیر یکی از کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید، جلسات خود را به صورت منظم و هفتگی برگزار می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه ادامه داد: سرمایه‌گذاران اگر با دستگاه‌های اجرایی مشکلی دارند به ما اعلام کنند تا در این کارگروه مطرح و به آن رسیدگی می‌شود.  

در استان کرمانشاه در کنار کارگروه اصلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دبیری سازمان صمت، سه دستگاه اجرایی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، سازمان جهاد کشاورزی و خانه صنعت و معدن نیز دبیر کارگروهای فرعی هستند که برگزاری این کارگروه‌ها حکم همان کارگروه اصلی را دارد و مصوبات آن با امضای استاندار ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا،  وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.  

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.  

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha