فیاضی برای تصدی مسئولیت حساس وزارت آموزش و پرورش شایستگی دارد

تهران - ایرنا - مجمع نخبگان ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از مسود فیاضی وزیر پیشنهاد آموزش و پرورش اعلام کرد: وی را برای تصدی مسئولیت بسیار حساس و ویژه وزارت آموزش و پرورش، دارای شایستگی می‌دانیم و به  رییس‌جمهوری، به دلیل این حسن انتخاب، تبریک می‌گوییم.

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، مجمع نخبگان ایران عصر دوشنبه در این بیانیه که خطاب به نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، تاکید کرد: نظرات و دیدگاههایی که دکتر مسعود فیاضی، در زمینه آموزش و پرورش، تحول ساختاری و محتوایی آن، دستیابی به عرصه‌های نوین و دانش‌بنیان، بسترسازی برای جوشش خلاقیت در دانش‌آموزان و بهره‌گیری از توان داخلی و بومی در این حرکت رو به تحول، در بازدیدی از ظرفیت‌های مجمع نخبگان ایران، دیدار با دبیرکل و اعضای شورای مرکزی مجمع و بررسی‌هایی که نسبت به برنامه‌ اعلامی از سوی دکتر فیاضی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، صورت گرفته است، این مجمع وی را برای تصدی مسئولیت بسیار حساس و ویژه وزارت آموزش و پرورش، دارای شایستگی می‌داند و به  رییس‌جمهوری، به دلیل این حسن انتخاب، تبریک می‌گوید.

در این بیانیه اضافه شده است: مایه خوشحالی و خرسندی است که مدیری آگاه، ملتزم به دانش و تخصص و کار کارشناسی و از همه مهم‌تر، آشنا با تحولات شتابان رشد و آموزش و پرورش در جهان، برای این مرحله از پیشرفت کشور، به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. امیدواریم شما نمایندگان فرهیخته مجلس یازدهم نیز چنین توان و انگیزه و دیدگاهی را مغتنم شمرده و با اعتمادی که به وی خواهید داشت، ریل‌گذاری مسیر پیشرفت کشور را، به ویژه در عرصه‌ای بنیادین که مبنا و ریشه قدرت و تحول پایدار ملت‌هاست، قوام و دوام بخشید.

در بیانیه آمده است: تردیدی نیست که انتظار عقلانی و منطقی عموم مردم از دولت مردمی سیزدهم، در چارچوب شرایط موجود و ظرفیت‌ها و محدودیت‌های پیدا و پنهان، همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مکررا فرموده‌اند، درک درست مقتضیات زمان، نگاه به درون و تکیه بر توانمندی‌های داخلی، تشکیل دولتی متشکل از جوانان مؤمن و انقلابی و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های علمی و فنی و تجربی برای گذر از مجموعه موانع و پریشانی‌هایی است که در طول سالها و دهه‌ها، منجر به ایجاد تأخیر و تعلل در حرکت عظیم مردم عزتمند ایران اسلامی شده است، انتظاری که در راستای نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و محتوای سند گام دوم انقلاب و حرکت به سمت تحقق ایران قوی، قابل دستیابی خواهد بود.

در بیانیه این انجمن نوشته است، اکنون فرصتی منحصربفرد و تاریخی، در اختیار مجلس یازدهم و دولت سیزدهم قرار گرفته است تا با نگاهی دقیق به مجموعه عوامل موفقیت و عدم توفیق در طول حیات جمهوری اسلامی ایران، با وجود همه چالش‌ها و فشارهای موجود، کاری کارستان صورت پذیرد و توان هم‌افزای همه نهادهای مسئول، با پشتوانه هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و اعتماد و همراهی اقشار مختلف مردم، در خدمت تحولی عظیم و جریان‌ساز قرار گرفته و یکبار برای همیشه، کشور ایران از بند برخی تفکرات وابسته رهایی یافته و با تکیه بر توان، ابتکار، انگیزه و تلاش فرهیختگان جوان، دلسوز و دغدغه‌مند، شروع به برداشتن گام دوم تاریخی خود، با اعتماد به نفسی مثال‌زدنی کنند.

در بیانیه آمده است: در کنار سایر مقتضیات گام دوم انقلاب و پیشرفت و توسعه پایدار و متوازن کشور، یکی از مهمترین و اثرگذارترین عوامل، تدوین و تبیین برنامه‌های عملیاتی علمی، کارشناسی، منطقی و واقعا قابل اجرا، در کنار بهره‌گیری از عوامل انسانی نخبه و سرآمد و دارای توان و انگیزه و دانش کافی و وافی است.

این بیانیه می افزاید: مجمع نخبگان ایران به عنوان یکی از مجموعه‌های دغدغه‌مند، متشکل از نخبگان و سرآمدانی از سراسر ایران، با نگاهی کاملا روزآمد، بستری جهت تعامل اندیشمندان و نخبگان حوزه‌های مختلف و متنوع دانش و فناوری به وجود آورده که تاکنون خدمات بسیاری را به بخش‌های دیگر جامعه ارایه کرده است و از آن جمله، می‌توان به توصیه‌ها و مشاوره‌های تخصصی در زمینه سیاستگذاری‌های کلان با تکیه بر توان تخصصی مجمع و یا حمایت از نخبگان و سرآمدان کشور به عنوان سرمایه‌های انسانی آینده‌ساز اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله ابراهیم رئیسی رییس جمهوری، سه شنبه هفته گذشته مسعود فیاضی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

فیاضی متولد بهمن ماه ۱۳۵۴ در تهران است. تحصیلات خود را در شهر تهران آغاز کرده و در سال ۱۳۷۳ وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران در رشته عمران شده است. وی هفت سال معلم و مدیر امور پرورشی و فرهنگی در مدارس متوسطه دوم بوده است. فیاضی از سال دوم دانشگاه، دروس حوزوی را نیز آغاز کرد و ۹ سال دوره سطح و ۱۵ سال دوره خارج فقه را طی گذرانده است.

جلسه رای اعتماد به مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روز سه‌شنبه برگزار می‌شود. رییس جمهوری برای دفاع از وزیر پیشنهادی در  مجلس حضور خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha