۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84542604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت حماسه ایثار اصفهان، نام شهیدان عملیات محرم  را ماندگار کرد

اصفهان - ایرنا پیشکسوت دفاع مقدس گفت: ثبت ۲۵ آبان به عنوان روز حماسه ایثار و شهادت مردم اصفهان، نام شهیدان دفاع مقدس و عملیات محرم را در اذهان به ویژه نسل جدید ماندگار کرد.

سردار مجتبی شیروانیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این روز بیانگر وسعت و عظمت مردم این خطه در عرصه حماسه‌آفرینی و الگوی صبر، پایداری و استقامت است.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان ادامه داد: مردم این استان همانند سایر استان‌های کشور در دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند ولی شاخص آن‌ها در تاریخ حماسه کشور، ۲۵ آبان سال ۶۱ بود که ۳۷۰ نفر از فرزندان شهید خود را در یک روز تشییع کردند. 

وی بابیان اینکه شهدا و ایثارگران، گنجینه‌ای از آثار دفاع مقدس هستند، گفت: باید با پرداختن بیشتر به حماسه‌هایی همانند ۲۵ آبان سعی شود که رشادت‌ و ایثارگری‌های شهیدان همواره در اذهان زنده بماند و برای نسل جدید نوجوان و جوان به‌عنوان یک فرهنگ به تصویر کشیده شود.

سردار شیروانیان تأکید کرد: باید در این روز در تاریخ دستاوردهای مهم عملیات محرم ازجمله آزاد شدن بسیاری از نقاط در تصرف دشمن، رشادت‌های رزمندگان آن عملیات و دیگر عملیات دفاع مقدس در قالب خاطره، کتاب و دیگر رسانه‌ها در جامعه منتشر شود.

وی بهره‌گیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بابیان نمودهای عینی آن‌که همانا شهدا، جانبازان و رزمندگان هستند را موجب امیدآفرینی در جامعه دانست و گفت: حماسه ۲۵ آبان حاوی مجموعه‌ای از صبر، امیدواری، استقامت، مقاومت، رشادت و گام‌های مصمم تا دستیابی به پیروزی است.

 مردم اصفهان در حماسه ۲۵ آبان ۶۱ بیش از ۳۷۰ شهید عملیات محرم را تشییع کردند.

مردم استان اصفهان در دوران دفاع مقدس ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید، ۵۰ هزار جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و یک‌هزار مفقودالاثر تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha