۲۰۲ هزار دُز واکسن کرونا در مناطق حاشیه‌نشین مشهد تزریق شد

مشهد- ایرنا- مسوول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: گروههای پزشکی این نهاد تاکنون در حاشیه شهر مشهد افزون بر ۲۰۲ هزار دُز واکسن کرونا به شهروندان ساکن این مناطق تزریق کرده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه‌شنبه به نقل از دکتر محسن ذاکریان گزارش داد: تزریق ۶۶ هزار دُز از این تعداد واکس کرونا به حاشیه‌نشینان مشهدی در قالب فعالیت اتوبوسهای سیار صور گرفت.

وی افزود: سه هزار دُز واکسن تزریق شده در همین چارچوب نیز مربوط به مدارس حاشیه شهر مشهد است که عملیات اجرای آن از دو هفته پیش آغاز شده است.

مسوول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: واکسیناسیون کرونا برای دانش‌آموزان ۳۸ مدرسه واقع در حاشیه شهر مشهد با همکاری آموزش و پرورش در حال انجام است.

وی گفت: واکسنهای تزریق شده به شهروندان حاشیه‌نشین مشهدی برای ایمن‌سازی آنها در برابر ویروس کرونا شامل دو نوع "برکت و سینوفارم" است.

دکتر ذاکریان هدف طرح واکسیناسیون سیار با استفاده از ۱۰ دستگاه اتوبوس با فعالیت ۲۰ گروه پزشکی را تسهیل دسترسی جامعه هدف در اماکن مختلف از جمله دانشگاهها، هیاتهای مذهبی، اداره‌ها و کارخانه‌ها به خدمات واکسیناسیون اعلام کرد. 

تاکنون ۵۵ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۶۵ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا، ۴۲ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۷۸۸ نفر دوز دوم آن را زده‌اند و  ۵۶۲ هزار و ۷۵۶ نفر نیز سومین دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۹۹ میلیون و ۴۲ هزار و ۶۰۹ دوز رسیده است.

هم‌اینک ۲۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در شرایط نارنجی و ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۱۱۳ شهر نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون شش میلیون و ۴۵ هزار و ۲۱۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۲۸ هزار و ۲۷۲ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین پنج میلیون ۷۰۸ هزار و ۲۵۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۵۴ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۳۵۱ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۱۱۸ هزار و ۳۳۹  نفر را گرفته است. ۲۴۹ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۷۲۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۴۷ میلیون ۹۱۶ هزار ۱۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۷۸۳ هزار و ۵۶۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha