فیاضی تسلط کافی به مشکلات آموزش و پرورش دارد

تهران- ایرنا- نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه امروز شرایط عمومی کشور، منطقه و فضای مذاکرات نیاز به همدلی، وفاق و انسجام و همبستگی بیش از پیش ما با دولت انقلابی دارد، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تسلط کافی و لازم را نسبت به مشکلات در این وزارتخانه را دارد و راه حل ارائه کرده است.

به گزارش روز خبرنگار سیاسی ایرنا، عباس گودرزی روز سه‌شنبه در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آن روزی که از تریبون مجلس اسم مسعود فیاضی قرائت شد شنیدیم برخی از همکاران به درست یا غلط مخالفت کردند. یکی از نمایندگان را صدا کردم و گفتم شما او را دیده‌ و صحبت‌هایش را شنیده‌ای؟ جوابش این بود که خیر، او از بدنه آموزش و پرورش نیست، گفتم برادر من و تو کجا بودیم، مگر من و شما در مجلس متولد شدیم که امروز وکیل مردم هستیم و امروز برای آنها تصمیم می‌گیریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم ادامه داد: برادر عزیزم، این به معنای این نیست که اگر کسی از روز اول شاغل در آن دستگاه نباشد، قدرت اداره آن کار را ندارد.  او گفتم نه رد و نه تایید کنید بلکه حرفهای او را بشنویم، بزرگوار این حرف‌ها را در دوران انتخابات به من و شما هم می‌گفتند. در فضای مجازی سعی می‌کنند که ذهن مسوولان را مهندسی کنند در حالی که مجلس انقلابی آنقدر مسلط به اوضاع کشور است و توانمندی و محاسبات دقیق را دارد که وزیر انتخاب کند.

گودرزی با بیان اینکه وزارتخانه حساس آموزش و پرورش باید وزیری داشته باشد که اهل سیاست پژوهی باشد، افزود: مشکل امروز کشور ما این است که مدیر اجرا با سیاستگذار فاصله زیادی دارد. ما از برنامه‌ریزی استراتژیک عبور کردیم و نه تنها امروز فصل مدیریت استراتژیک است بلکه تفکر استراتژیک باید بر سازمان‌های ما حاکم باشد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: ما هم در مجلس متولد نشده‌ایم.  تمام آقایانی که اظهارنظر می‌کنند الزاما مربوط به آن بدنه نیستند اما ممکن است فعالیت‌هایی به مراتب موثرتر داشته باشند.

گودرزی به وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: فیاضی در بدنه آموزش و پرورش نیست اما مأمور به خدمت در این دستگاه بوده است. فیاضی در بحث سیاست پژوهی، اتصال حوزه و دانشگاه و نسلی که باید از انسانهای موحد، مومن، معتقد به معاد، آشنا و  متعهد به مسولیت‌ها و وظایف برابر خدا خود و دیگران، حقیقت جو، عادل، عدالتخواه، صلح جو، ظلم ستیز، شجاع و ایثارگر باشد، تربیت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با بیان اینکه آموزش و پرورش ما باید علامه شهیدی‌ها، سردار بروجردی‌های، چمران‌ها و باکری‌ها تربیت کند، ادامه داد: فیاضی کسی است که ذهن فعالی برای این مسائل دارد و تسلط کافی و لازم را نسبت به مشکلات دارد؛ راه حل ارائه داده است. امروز مشکل آموزش و پرورش مشکل سیاست‌پژوهی است، ذهن برنامه‌ریز او، تعامل به کار سیستمی، نخبه بودن و کسب رتبه اول کنکور در سال ۷۳ در سهمیه و ۲۲۰ کشوری دلیل همین مدعاست.

وی اضافه کرد: امروز شرایط عمومی کشور، منطقه و فضای مذاکرات بیش از پیش نیاز به همدلی، وفاق و انسجام و همبستگی با دولت انقلاب دارد و خواهش من این است که به این وزیر اعتماد کنیم،  من مطالب او را در فراکسیون بررسی کردم و هر چه تلاش کردم بر اساس نظرات برخی از دوستان - برای عبور از ایشان، بینی و بین الله به این حجت نرسیدم و می‌توانیم به او اعتماد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha