۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84542739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: بازار خراسان شمالی در بازرسی و نظارت مشکل دارد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی خواهان تشدید بازرسی، نظارت و کنترل قیمت ها در بازار استان شد و گفت: باید قیمت ها تعدیل شود.

به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز سه‌شنبه در کارگروه تنظیم بازار خراسان شمالی اظهار داشت: برخی از کالاهای اساسی در بازار استان با نرخ های متفاوتی عرضه می شود و باید این شرایط سامان یابد.

وی با گلایه از افزایش قیمت میوه در بازار خراسان شمالی در نبود نظارت کافی، تصریح کرد: در مواردی مشاهده شده که باغدار سیب را با قیمت سه هزار تومان در میدان بار بجنورد به فروش می رساند و با قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه می شود که در این شرایط واسطه ها سود می برند و تولید کننده و فروشنده کمترین بهره را از این بازار می برند.

معاون استاندار خراسان شمالی افزود: شرایط حاکم در بازار استان حاکی از ضعف در نظارت و بازرسی است و اگر دستگاه های ذیربط با کمبود بازرس مواجه هستند از نیروهای بسیجی کمک بگیرند و این شرایط را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی بعنوان متولی اصلی نظارت بر بازار باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند، گفت: اکنون در شرایط حساسی قرار داریم، باید سایر دستگاه ها نیز پای کار آیند و با این دستگاه ها همکاری کنند.

قنبری کنترل قیمت کالاها و افزایش نظارت ها و بازرسی ها از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم برای مقابله با گران‌فروشی دانست و خاطرنشان کرد: تورم و گرانی با گران‌فروشی متفاوت است و برخی افراد فرصت‌طلب از شرایط کنونی سوء‌ استفاده نموده و اقدام به گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار کالاهامی‌کنند که باید با این‌گونه عوامل برخورد قاطعی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه مردم از لحاظ معیشتی در مضیقه هستند و دولت باید به فکر سفره های مردم باشد، افزود: ممکن است از لحاظ اقتصادی به مدیران کمتر از مردم فشار وارد شود ولی تا حدی مسئولیت دولت در دست ماست و باید مشکلات و تعارضات ساختاری را حل کنیم.

معاون استاندار خراسان شمالی با اشاره به تاکید هیات دولت مبنی بر رصد روزانه بازار، شبکه توزیع  و جلوگیری از نوسان قیمت ها گفت: کالاهای مورد نیاز مردم باید در فروشگاه های زنجیره ای با درج قیمت مصوب عرضه شود و از توزیع سلیقه ای جلوگیری به عمل آید. 

وی تاکید کرد: پدیده زشت گران فروشی باید از بازار استان حذف شود و هر کسی به حق خود قانع باشد.

در بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۱۲ هزار کسبه فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha