آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشورهای منطقه

تهران - ایرنا - با شیوع «ویروس کرونا» در جهان و به دنبال آن اجرای پروتکل های بهداشتی و تسریع در روند واکسیناسیون، همچنان این ویروس و سویه های آن به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال انتشار است، هر چند نسبت به گذشته گسترش آن کند شده است.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، کشورهای منطقه همزمان با واکسیناسیون گسترده، اقداماتی در کنترل این ویروس در کشورهای خود انجام داده اند، اما افزایش شمار مبتلایان در این کشورها همچنان ادامه دارد که وضعیت آنها بر اساس آخرین آمار منتشر شده به شرح زیر است:

سوریه

وزارت بهداشت سوریه از ثبت ۱۴۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، بهبود ۹۸ مورد و فوت ۶ مورد از مبتلایان خبر داده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) آن را منتشر کرده، اعلام نمود که تعداد کل مبتلایان به کرونا در سوریه تاکنون به ۴۶ هزار ۴۲۱ نفر رسیده که از این تعداد ۲۷ هزار و ۷۷۳ نفر بهبود یافته و ۲ هزار و ۶۷۲  نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اولین مورد ابتلا به کرونا در سوریه در بیست و دوم اسفند ماه سال گذشته و اولین مورد فوت بر اثر این ویروس، در بیست و نهم همان ماه بود.

با توجه به بحران اخیر در سوریه، این کشور تاکنون توانسته تنها  ۳ درصد از شهروندان سوری را واکسینه کند.

عراق

وزارت بهداشت عراق طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳ مورد فوتی و ۸۲۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را ثبت کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در عراق به ۲۰۷ هزار و ۷۶ مورد و فوتی‌ها به ۲۳ هزار و ۵۳۶ مورد در سراسر این کشور رسیده است.

شهروندان عراقی که تمایلی برای واکسیناسیون همگانی نشان نداده اند، تنها ۹ درصد جمعیت این کشور واکسینه شده اند که در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه در رتبه پایینی از نظر دریافت دُزهای واکسن قرار دارد.

لبنان

وزارت بهداشت لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد فوتی و ۲۳۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را ثبت کرد که نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

این وزارتخانه در گزارشی، تعداد کل مبتلایان به کرونا در کشور را ۶۵۲ هزار و ۹۶۶ نفر، فوتی ها ۸ هزار و ۵۸۸ مورد و ۶۲۴ هزار و ۷۶۷ نفر از مبتلایان به این ویروس نیز در لبنان بهبود یافته، اعلام کرد.

با توجه به شرایط حاکم در لبنان، این کشور تاکنون موفق به واکسیناسیون ۲۳ درصد از جمعیت خود شده است.

ترکیه

ترکیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۵ مورد فوتی جدید بر اثر ویروس کرونا ثبت کرده است.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد که مبتلایان جدید پس از ثبت به  ۲۳ هزار و۸۵۲ مورد و تعداد کل مبتلایان به ۸ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۱۶۶ نفر رسیده است که از این تعداد ۷۳هزار و ۷۴۶ نفر فوت شده و ۷ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۲۱۷ نفر نیز بهبود یافته اند.

دولت ترکیه تاکنون ۵۹ درصد شهروندان این کشور را واکسینه کرده است.

امارات

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا و یک نفر فوتی در این کشور ثبت شده است که مجموع مبتلایان به ۷۴۱ هزار نفر و آمار کل فوت شدگان به ۲ هزار و ۱۴۴ نفر رسیده است.

امارات با تسریع واکسیناسیون ساکنان این کشور تاکنون موفق شده است تا ۸۹ درصد از جمعیت را واکسینه کند.

عربستان

وزارت بهداشت عربستان سعودی ۳۸ مورد جدید ابتلا به کرونا و ۳ نفر فوتی را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده است که در مجموع ۵۴۹ هزار و ۲۲۲ ابتلا و ۸ هزار و ۱۴۴ نفر فوت شده اند.

تاکنون ۶۴ درصد جمعیت عربستان به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسیناسیون شده اند.

عمان

عمان در ۲۴ ساعت گذشته ۸ مورد ابتلای جدید به کرونا را ثبت کرده و مورد فوتی گزارش نکرده است. بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در این کشور ۳۰۴ هزار و ۴۴۹ نفر و ۴ هزار و ۱۱۳ نفر فوت شده اند.

۵۸ درصد از جمعیت عمان به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

قطر

وزارت بهداشت قطر در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ مورد ابتلای جدید را ثبت کرده و هیچ مورد فوتی اعلام نکرده است، بنابراین ۲۴۱ هزار و ۸۹ نفر تعداد کل مبتلایان و ۶۱۱ نفر تعداد کل فوت شدگان به دلیل ابتلا به کرونا در این کشور است.

میزان کل افرادی که به طور کامل در قطر واکسینه شده اند، به ۸۰ درصد رسیده است.

بحرین

در طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ مورد ابتلای جدید در بحرین ثبت شده و هیچ مورد فوتی توسط این کشور را گزارش نشده است. وزارتخانه بهداشت بحرین تاکنون تعداد کل مبتلایان به کرونا را  ۲۷۷ هزار و ۲۲۳ نفر و آمار کل فوت شدگان را هزار و ۳۹۳ نفر اعلام کرده است.

در ژانویه ۲۰۲۰، ویروس کرونا در شهر «ووهان» چین گسترش یافت و در کمتر از سه ماه تقریباً به تمام کشورهای جهان رسید. سازمان بهداشت جهانی این ویروس را یک بیماری همه گیر جهانی اعلام کرد و به دنبال آن همه کشورها در تکاپوی آزمایشات گوناگون برای کشف این ویروس ناشناخته و جلوگیری از شیوع آن شدند.

در حال حاضر با ساخت واکسن های متعدد و ارسال آن به سراسر جهان شیوع این ویروس تا حدودی کنترل شده است، اما سازمان بهداشت جهانی واکسیناسیون را در برابر خطرات کرونا کافی ندانسته و همچنان رعایت اصول بهداشتی را لازم دانسته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha