خبرهای نویدبخش درمورد حقوق دستیاران پزشکی بزودی اعلام می‌شود

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعلام خبرهای خوب برای دستیاران پزشکی در ۲ روز آینده خبر داد و گفت: یکی از اخبار خوب پرداخت حقوق به صورت پایدار به آنها است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، دکتر ابوالفصل باقری فرد روز سه شنبه در آیین تجلیل از رتبه های برتر آزمون های دانش نامه تخصصی و فوق تخصصی در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: یک  دستیار باید بداند ماهانه چه مقدار حقوق می گیرد تا زندگی خود را بگذارند. بخشی از پرداخت ها ، حقوق ثابت است و مقداری هم به کارکرد حرفه ای آنها بستگی دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به تدوین برنامه ای درمورد دستیاران اشاره کرد و ادامه داد: رسیدگی به وضعیت خارج از مسایل معیشتی دستیاران هم در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. ضوابطی در این زمینه از قبل اعلام شده بود که کامل نیست و ما بر حسن اجرای این ضوابط نظارت می کنیم.

باقری فرد خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت از ابتدای مسوولیت در این وزاتخانه تاکید کرد که یکی از وظایف معاونت آموزشی وزارت بهداشت رسیدگی به امور دستیاری است.
وی با بیان این که مشکلات دستیاران فقط معیشتی نیست و ساختار این بخش مشکل دارد، یادآور شد: اعتبار رزیدنت ها، سلسله مراتب آنان، اخلاق حرفه ای در کنار مسایل معیشتی ازجمله مواردی است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی، مخاطره آمیزترین دوره پزشکی را دستیاری عنوان کرد و گفت: این دوره از نظر روحی، جسمی و معیشتی مشکلاتی را برای دستیاران به وجود می آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha