دستور رییس جمهوری برای تعیین تکلیف جایگاه سوخت فرودگاه کلاله

گنبدکاووس- ایرنا - فرماندار کلاله گفت: با پیگیری نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی، رییس جمهوری در نامه ای به وزرای راه و شهرسازی و نفت یک هفته مهلت داد تا تکلیف جایگاه سوخت فرودگاه این شهرستان مشخص شود.

محمد ابراهیمی تودرواری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مسوولان استانی و شهرستان پیگیری‌های متعددی برای ایجاد جایگاه سوخت برای فعالیت دوباره فرودگاه کلاله انجام دادند که آخرین آن مربوط به درخواست رضا آریان پور نماینده حوزه شرق گلستان از رییس جمهوری برای مداخله در راه اندازی این جایگاه است.

وی افزود: نامه درخواست نماینده مردم شرق گلستان پیرامون این موضوع توسط رییس جمهوری رویت شد و رییس دفتر وی، نامه را برای پاسخگویی به وزیر راه و شهرسازی و وزیر نفت ارجاع و مهلت یک هفته‌ای در این مورد تعیین کرد.

فرماندار کلاله با اشاره به اینکه تمام تجهیزات برای پرواز در فرودگاه کلاله فراهم است، گفت: راه اندازی این فرودگاه به احداث جایگاه سوخت نیاز دارد و بازدید چندین شرکت هواپیمایی از محل برای ایجاد جایگاه تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

ابراهیمی تودرواری اظهارداشت: حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برای راه اندازی جایگاه سوخت در فرودگاه کلاله نیاز است که ۵۰ درصد آن باید از محل اعتبارات استانی و ۵۰ درصد دیگر توسط سازمان هواپیمایی تامین شود.

وی افزود: با احداث جایگاه سوخت در فرودگاه کلاله، پروازهای مسافری کلاله به تهران، مشهد، زابل و زاهدان و برگزاری دوره‌های آموزش خلبانی در این فرودگاه از سر گرفته خواهد شد.

دستور رییس جمهوری برای تعیین تکلیف جایگاه سوخت فرودگاه کلاله
عکس نامه پیگیری نماینده برای ایجاد جایگاه سوخت فرودگاه کلاله

نبود جایگاه سوخت فرودگاه کلاله که ۵۰ سال از زمان احداث آن می‌گذرد و به تبع آن متنوع نبودن مقاصد پروازی، یکی از عوامل اصلی کم رونقی و تعطیلی چندباره این فرودگاه در سال‌های گذشته بوده که درصورت رفع این نقص اساسی به اعتقاد کارشناسان و مسوولان، فرودگاه کلاله در مسیر رونق و توسعه قرار خواهد گرفت.

به گفته کارشناسان، مسوولان محلی و مردم شرق گلستان تعطیلی چند باره فرودگاه کلاله بیشتر به سبب نامناسب بودن زمان پروازها (کلاله به تهران) و نیز کم بودن مقاصد پروازی آن بوده و همین عوامل دلیلی بر استقبال کم حدود یک میلیون نفر از اهالی ساکن هفت شهرستان واقع در شرق گلستان یعنی رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه از این فرودگاه است.

کارشناسان معتقدند که پیش بینی پروازهایی از فرودگاه کلاله به مشهد و مناطق جنوبی کشور از جمله زابل، زاهدان و هرمزگان، باتوجه به بافت جمعیتی و قومیتی شرق استان گلستان می‌تواند به رونق این فرودگاه کمک کند و لازمه آن نیز برخورداری فرودگاه کلاله از جایگاه سوخت است.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha