دامهای۲۰۰روستای کشور زیرپوشش طرح ستاد اجرایی امام قرارگرفت

گرگان- ایرنا- مدیر پروژه کاروان سلامت دام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) گفت: از سال جاری دام های ۲۰۰ روستای مناطق کم برخوردار چهار استان کشور به صورت آزمایشی زیرپوشش طرح کاروان سلامت دام این ستاد قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، حسام اشعریون عصر روز سه شنبه در نشست خبری در گرگان بیان کرد: این طرح آزمایشی از ابتدای سال از خراسان جنوبی آغاز و سپس استان های سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویر احمد و گلستان اضافه شده است.

وی ادامه داد : در این طرح پشتیبانی تامین مواد مصرفی حمایت از دام در مناطق کم برخوردار معرفی شده برعهده شرکت توسعه گری پردیس ستاد اجرایی امام بوده و اجرای آن توسط گروه های جهادی بومی در مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای پشتیبانی از اجرای طرح مزبور، مواد مصرفی تامین و در اختیار چهار استان قرار گرفته است.

اشعریون با اشاره به این که خدمات این طرح به صورت رایگان و بیشتر در راستای جبران خسارت ناشی از خشکسالی به دامداران، افزایش بهره وری و پایداری تولید در حوزه دامپروری است، اضافه کرد: تاکنون ۳۰۰ هزار راس دام سبک و ۲۰ هزار راس دام سنگین و نفر شتر مربوط به ۲ هزار خانوار دامدار روستایی و عشایری کم برخوردار خدمات درمانی دریافت کرده اند.

مدیر پروژه کاروان سلامت دام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره) گفت : در حاشیه ارایه خدمات به دامداران روستایی و عشایری، دوره های آموزشی و ترویجی برای پیشگیری از شیوع بیماری های دام و بهره وری در افزایش تولید ارایه می شود که از ابتدای امسال هم برای ۲ هزار خانوار دامدار، آموزش توسط گروه های جهادی بومی منطقه برگزار شده است.

اشعریون با اشاره به این که این طرح در سایر استان های مستعد دامپروری بسته به درخواست مسوولان دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی از ستاد قابل گسترش است، افزود: براساس درخواستی که در خوزستان داشته ایم اجرای این طرح کمتر از یک ماه در مناطق اندیکا و لالی این استان عملیاتی می شود.

پوشش سلامت ۱۵۰ هزار راس دام در گلستان

مدیر پروژه کاروان سلامت دام ستاد اجرایی حضرت  امام(ره ) بیان کرد : برنامه ریزی شده تا پایان سال در گلستان دست کم ۱۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین زیر طرح کاروان سلامت دام قرار گیرد.

اشعریون افزود: ابن طرح در گلستان با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان از آبان‌ ماه امسال در دست اجرا بوده و پنج میلیارد ریال ستاد مواد مصرفی اجرای طرح از جمله دارو تامین کرده است. 

وی ادامه داد: طرح مزبور در گلستان در منطقه " زرین گل" شهرستان علی آباد و منطقه مرزی و محرم کرند شهرستان گنبدکاووس به تازگی به اجرا در آمده و تاکنون ۲۰ هزار راس زیر پوشش قرار گرفته اند.

گلستان با ۲.۵ میلیون راس دام سبک و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین از قطب های مهم دامپروری در کشور به شمار می رود.

طرح کاروان سلامت دام ستاد اجرایی فرمان امام(ره ) با شعار دامپزشکی، اقتصاد روستایی و امنیت غذایی به سه روش  درمان ، آموزش و ترویج و پیشگیری از شیوع بیماری های دام اجرا می شود.

دامهای۲۰۰روستای کشور زیرپوشش طرح ستاد اجرایی امام قرارگرفت

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان در این نشست گفت : اکنون ۴۶ درصد از ایجاد فرصت شغلی این ستاد در استان در بخش دامپروری است.

محمدمهدی سلمان زاده افزود: در این استان با توجه به این که دامپروری از جایگاه خاصی برخوردار بوده است تاکنون ستاد ۲۵ مصادیق شغلی در حوزه دامپروری را شناسایی و از خانوارهای واجد شرایط برای تولید و افزایش در آمد آنها حمایت می کند.

وی ادامه داد: طی ۳۰ ماه اخیر این ستاد ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای پوشش پنج هزار و ۵۰۰ خانوار واجد شرایط پرداخت کرده است.

وی گفت : این تعداد خانوار از قبل به این حرفه اشتغال داشتند که آورده آنها برای استفاده از حمایت ستاد ، یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره بر تداوم سرمایه گذاری ستاد در بخش دامپروری گلستان افزود: اجرای آزمایشی کاروان سلامت دام توسط ستاد در استان با هدف حمایت از دامداران و رونق تولید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha