۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۱۹
کد خبرنگار: 1489
کد خبر: 84543661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنگ کتاب و کتابخوانی در چابهار نواخته شد

چابهار - ایرنا - به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چابهار با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی "برنامه نمادین زنگ کتاب" را به منظور تشویق دانش‌آموزان به مطالعه و افزایش فرهنگ کتابخوانی در مدارس برگزار کرد.

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار روز سه‌شنبه در این مراسم با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: نیاز است با ترویج فرهنگ کتابخوانی دربین نسل جوان بتوانیم جامعه‌ای فرهنگی و ایرانی اسلامی را تربیت کنیم.
احمدعلی سرحدی از دانش آموزان به‌عنوان آینده‌داران این مرزوبوم یاد کرد و افزود: باتوجه به اینکه بیشتر مدارس کتابخانه حتی در حد یک قفسه کتاب دارند و نیاز است به این دانش‌آموزان یاد بدهیم که مطالعه کتاب سیر زندگی آنان را متحول خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: کتاب باید به‌عنوان یار و دوستی مهربان در کنار ما باشد که عطوفت و زندگی را به ما و در وجود ما به صورت یک فرهنگ دربیارد ولی این امر به یک خرد جمعی نیاز دارد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی چابهار از همکاری بسیار خوب نهاد کتابخانه‌های عمومی قدردانی کرد و فرهنگ‌سازی در این عرصه را در گروی توجه عموم مردم دانست.

 در این برنامه اعلام شد که همه دانش‌آموزان می‌توانند در هفته کتاب به صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌های عمومی دربیایند و از ظرفیت همه کتابخانه٬های عمومی کشور بهره‌مند شوند.

در این مراسم که در دبستان هدف چابهار برگزار شد احمدعلی سرحدی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار ، زیبا مهدی‌زاده رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، رییس پلیس فتا، رییس اداره ارشاد چابهار و محسن اسکانی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چابهارحضور داشتند و در پایان زنگ کتاب و کتابخوانی نواخته شد.