۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84544888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۲ میلیون تومان برای مراکز فرهنگی خراسان شمالی کتاب خریداری شد

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۳۲ میلیون تومان برای مراکز فرهنگی استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کتاب خریداری شد.

رضا رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتاب های خریداری شده پنج هزار و ۴۶۶ نسخه با ۲۴۴ عنوان است.

وی افزود: موضوع این کتاب ها  کودک و نوجوان، عمومی، فرهنگی و مذهبی است.

وی گفت: با آغاز بیست و نهمین دوره هفته کتاب، یک سری برنامه های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی با موضوع  توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه برگزار شد که اهدای کتاب از جمله آن هاست.

رضایی با بیان اینکه این اقدام در راستای تجهیز کتابخانه های عمومی شهری و روستایی، پایگاه های کتابخوانی، کتابخانه های باز کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های بسیج و ایجاد و تقویت ایستگاه های کتابخوانی انجام شده است گفت: علاوه بر اهدای این کتاب ها به هر شهرستان  این استان جداگانه ۶۷۱ جلد کتاب عمومی در قالب ۲۳۲ عنوان و همچنین ۱۴ جلد نفیس توزیع  شد.

بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ تا یکم آذر ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سرانه مطالعه در این استان با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که در سال برای هر ایرانی تقریباً ۲ کتاب چاپ می‌شود.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha