به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسین نوشآبادی روز چهارشنبه در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با غیرقابل تحمل دانستن تفاوت فاحش حقوق و مزایا میان کارکنان دولت و نهادهای عمومی، گفت: وضعیت نابسامان نیروهای قراردادی و شرکتی در سازمانها و نهادها و بخشهای مختلف کشور و بلاتکلیفی آنان نسبت به تامین شغلی و نگرانی از آینده خود نیازمند چارهاندیشی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: همسانسازی حقوق بازنشستگان و طرح تسری فوق العاده خاص سازمان زندانها به کارکنان اداری قوه قضاییه و اجرای لایحه رتبهبندی معلمان و پاسخ به مطالبات حق جامعه فرهنگیان کشور و پایان دادن به انتظارات آنان در اجرای عدالت و رفع تبعیضهای ناروا یک ضرورت است.
نوشآبادی ادامه داد: اتفاقی که درباره معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش افتاد؛ با وجود برخورداری این عزیزان از توانمندیها در حوزههای دیگر با اقبال عمومی نمایندگان ملت و اعتماد آنان روبرو نشد و این پیام روشنی دارد.
وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت کلان نظام تعلیم و تربیت در کرسی حساس وزارت آموزش و پرورش فردی از جنس معلمان و فرهنگیان و از بدنه آموزش و پرورش میخواهد که به نیازها و چالشهای این نهاد بزرگ آموزشی و پرورشی آشنا و از آگاهی کامل و لازم برخوردار باشد. کسی که بتواند ۵۸۰ هزار کلاس درس و صدها هزار معلم را که با حداقل مزایا و حقوق زندگی پر مشغله را پشت سر میگذارنند، اداره کند؛ بتواند برای ۹۸۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و مدارس کپری برنامهریزی داشته باشد.
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که بتواند کمبود ۸۰ هزار معلم در استانهای مختلف کشور را تامین و قادر باشد معوقات معلمان و حق سنوات این عزیزان را پیس از سالها بازنشستگی پرداخت کند. وزیری که بتواند صندوق ذخیره فرهنگیان کشور را بازسازی و با مجازات سودجویانی که با فرصت طلبی خود اعتبار و آبروی فرهنگیان را زیر سوال بردند، احیا کند و به مدیری نیاز دارد که در دولت از قدرت چانه زنی، شجاعت و اعتماد به نفس برخوردار باشد. وزیری که بکوشد دهها ملک و مستغلات آموزش و پرورش را در نقاط مختلف کشور که استفاده بهینه نمیشود به احسن تبدیل و منابع حاصل از ان را صرف پیشرفت آموزش و پرورش و پرداخت مطالبات و مشکلات معیشتی و تامین نیازهای مادی و تجهیزاتی مدارس کند.
نوشآبادی ادامه داد: آموزش و پرورش وزیری می خواهد که قدرت برنامهریزی برای بازسازی هزاران مدارس فرسوده را داشته باشد و با حمایت و هدایت خیرین مدرسه ساز نهضت مدرس سازی را برای آسایش و رفاه دانشآموزان فراهم کند. کسی که بتواند با مافیای کنکور مبارزه و به محتوای کتب درسی پایههای تحصیلی توجه کند و با بهرهمندی از آموزش مستمر و فناوریهای نوین، موجب تحول در فرایند آموزشی و تربیتی کشور شود. در یک کلام وزارت آموزش و پرورش وزیری مقتدر، شجاع، آگاه، مدیر و مدبری میخواهد که قادر به رهبری دستگاه تعلیم و تربیت باشد.
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در ادامه در توضیح مشکلات حوزه انتخابیه خود خواستار تسریع در برخورداری از مترو تهران به پیشوا با ۱۵ سال تاخیر، احداث بیمارستان پیشوا، آزادراه تهران پیشوا، تقسیم عادلانه آب، تامین نهاده های دامی و کشاورزی شد و آنرا منطقه قطب کشاورزی تهران است.
نظر شما