امسال بیش از هزار کیلومتر شبکه گاز در آذربایجان‌غربی اجرا شد

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش سرعت عملیات شبکه گذاری گاز در استان گفت: از ابتدای امسال تا اول آبان ماه جاری بیش از ‌هزار کیلومتر عملیات شبکه گذاری گاز در آذربایجان‌غربی انجام شده است.

علیرضا شیخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها طی ماه جاری بیش از ۸۰ کیلومتر شبکه‌ گذاری در آذربایجان‌غربی انجام شده است.

وی با بیان اینکه با وجود سردی هوا و پایان فصل کاری، اما فرآیند اجرای گازرسانی در استان همچنان با جدیت ادامه دارد، اظهار داشت: مجموع خط انتقال و شبکه اجرا شده در آذربایجان غربی از ۱۷ میلیون متر فراتر رفته است. 

شیخی افزود: هم اکنون بیش از ۵۰۰ روستا به همراه ۲ شهر تحت عملیات گازرسانی قرار دارند که با بهره برداری از این طرح‌ها در آینده نزدیک ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوارهای روستایی استان از ۷۹ درصد کنونی به ۹۰ درصد ارتقاء می یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی اضافه کرد: میزان برخورداری گاز طبیعی در بین خانوار شهری نیز هم اکنون ۹۹.۶ درصد است.

آذربایجان غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

این استان به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha