جشنواره تئاتر همدان انگیزه‌ای تازه برای فعالیت گروه های نمایشی است

همدان- ایرنا- کارگردان نمایش «سهراب فرزند ایران» گفت: برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان، انگیزه‌ای جدید برای هنرمندان گروه‌های نمایشی در راستای آغاز مجدد فعالیت های این عرصه(با توجه به شیوع کرونا) است.

"حمید محبی" روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کرونا در یک سال و نیم گذشته فعالیت‌ گروه‌های نمایشی را مختل کرد و برگزاری حضوری جشنواره تئاتر پس از این وقفه‌ هنرمندان این عرصه را به ویژه در شهرستان‌ها به تکاپو انداخت.

وی با اشاره به داستان نمایش «سهراب فرزند ایران»، خاطرنشان کرد: این نمایش داستان رستم را پس از مواجهه با پسرش سهراب روایت می‌کند که رستم پس از مرگ فرزندش، ۴۰ شبانه‌روز تلاش می‌کند که سهراب دوباره زنده شود اما... .

محبی با معرفی بازیگران این اثر نمایشی، افزود: آذر حیدری، فائزه حاتمی، زهرا حیدری، فاطمه صفری، هانیه حاتمی، مبین ابراهیمی و حمید محبی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

وی همچنین تصریح کرد: محمدباقر نباتی‌مقدم نویسنده، مهدی قاسمی طراح نور، علی عاشوری مسئول پخش موسیقی، محمد محبی طراح صحنه و پوستر، زهرا سلطانی طراح لباس و مهدی مسلمی مشاور کارگران این نمایش است.

نمایش «سهراب فرزند ایران» از شهرستان کبودرآهنگ به عنوان یکی از هفت اثر نمایشی راه یافته به سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان همدان، دیروز و نخستین روز برگزلری این رویداد هنری در سالن شهید آوینی شهر همدان به اجرا درآمد.

به گزارش ایرنا، سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان که از دیروز آغاز شده تا ۲۸ آبان ادامه دارد.

 نمایش‌های «مرغ باغ هپروت» به نویسندگی ناصح کامگاری و کارگردانی سید مهرداد کاووسی حسینی از همدان، «بساوایی» به نویسندگی سعید حسن‌پور و کارگردانی مشترک سعید حسن‌پور و بهرام حاج علی‌اکبری از شهرستان ملایر و «کمدی مزخرفات» به نویسندگی بهروز ناصر شریعتی و کارگردانی سید امیرحسین فاطمی نوین از شهرستان همدان ، «سهراب فرزند ایران» به نویسندگی محمد باقر نباتی مقدم و کارگردانی حمید محبی از کبودرآهنگ، «گمگشته» به نویسندگی فرهاد لباسی و کارگردانی محمدرضا باباخانیان از همدان، «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان و «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن و کارگردانی مشترک سعید باغبانی نیر و محسن سپه‌دوست از همدان هفت اثر راه یافته به سی دومین دوره جشنواره تئاتر استان همدان هستند.

استان همدان دارای ۲۱ گروه نمایشی(تئاتر) ثبت شده و شناسنامه دار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha