امام جمعه شیراز: فرهنگ آزادسازی زندانیان غیرعمد در جامعه نهادینه شود

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: فرهنگ آزادی و رهاسازی زندانیان جرائم غیر عمد در جامعه نهادینه و تقویت شود تا مردم برای تحقق این مهم همکاری و مشارکت بیشتری کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، روز چهارشنبه در آیین رهایی ۸۳ زندانی جرائم غیرعمد در شیراز افزود: به واسطه جو نامناسبی که در زمینه اطلاع رسانی در استان و کشور ایجاد شده مردم از بسیاری از اقداماتی که دولت‌ها و مسئولان در این زمینه انجام داده‌اند اطلاعی ندارند که باید این اقدامات بدون بزرگنمایی اطلاع رسانی شود.
وی ادامه داد: البته در این زمینه قطعا مجموعه‌های دولتی نمی‌توانند به تنهایی کاری انجام دهد و باید مردم و خیرین هم کمک و همکاری کنند.
امام جمعه شیراز افزود: در بحث آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیر عمد ابتدا باید به مبالغ زیر ۵۰ میلیون توجه شود و سپس برای آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیر عمد در مبالغ کلان تر اقدام شود.
وی، بر لزوم استفاده از مسجد به عنوان مکانی جهت بررسی مشکلات و پاسخگویی به خواسته‌های مردم تاکید کرد و گفت: اگر مسجد نتواند پایه فرهنگ ارتباطات اجتماعی را به درستی سامان دهد دچار مشکل می شویم.

فارس بیشترین تعداد زندانی محکوم مالی را دارد
مدیر کل زندان‌های استان فارس هم گفت: استان فارس بیشترین تعداد زندانیان محکوم مالی را در زندان‌های خود جای داده است.
اسحاق ابراهیمی افزود: هم‌اینک ۷۴۶ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان داریم که از این تعداد ۳۹ نفر و مابقی مرد هستند.
وی ادامه داد: مجموع بدهکاری این ۷۴۶ نفر مبلغی در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است.
او اظهار داشت: از سال گذشته با توجه به اینکه فارس بیشترین زندانی محکوم مالی را داشت این مساله طرح موضوع شد و با همکاری و مساعدت مسووولان قضایی و فرمانده سپاه فجر فارس طرح‌های مختلفی در این زمینه اجرا شد و طی این یکسال حدود یک هزار نفر زندانی محکوم مالی از زندان آزاد شدند.
تمام زندانیانی که به جرم مالی غیر عمد در زندان هستند به نوعی با مشکل اقتصادی مواجه شده اند و جای آنها هم در زندان نیست و حتی خانواده‌های آنها نیز با مشکلاتی مواجه شده‌اند.
پرسنل سازمان زندانها طرحی را تحت عنوان پنجره فولاد اجرا کرده اند که هر یک از پرسنل این سازمان هر ماه هشت هزار تومان از حقوق خودرا به آزادسازی زندانیان اختصاص می دهند که جا دارد این طرح در سایر ادارات نیز انجام شود.
در این آیین ۸۳ زندانی جرائم غیر عمد مالی با کمک خیرین آزاد شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha