۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۲۷
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84545899
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهمیت دادن به مطالعه و کتابخوانی مهمترین راه توسعه فرهنگی است

سنندج- ایرنا-.فرماندار بانه گفت: اهمیت دادن به مساله کتاب، کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از راه های مهم توسعه فرهنگی در جامعه است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور روز چهارشنبه در مراسم نمادین هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه باید آموزش و پرورش باید برنامه ریزی کند یاد آور شد: اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه بویژه در میان نسل جوان می شود.

وی اظهار داشت: گسترش فرهنگ کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه امری ضروری است و باید نهادهای فرهنگی برای توسعه ان در شهرستان تمام تلاش خود را بکار بگیرند.

رستم پور ادامه داد: فعالیت و درگیر شدن خانواده ها در شبکه های اجتماعی و اموزش از طریق فضای مجازی موجب دورماندن از مطالعه بویژه کتابهای غیردرسی شده که باید زمینه را برای آشتی خانواده ها و دانش اموزان با کتاب فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: برخی از افراد فعالیت و حضور در فضای مجازی را به عنوان جایگزین مطالعه و کتابخوانی انتخاب کرده که انتخاب اشتباهی است چراکه در کشورهای مترقی دنیا تیراژ روزنامه ها و کتاب ها میلیونی است و مطالعه روزنامه و کتاب همچنان به عنوان نیاز جامعه است.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز گفت: یکی از نیازهای اصلی انسان نیاز به دانستن و فهمیدن است که این نیاز مهم تنها از راه مطالعه و کتابخوانی تامین می شود.

اقبال صالحی با بیان اینکه کتابخوانی باید ما را به تفکر و اندیشه وادار کند افزود: برای اینکه بتوانیم به نیاز خود به دانستن و فهمیدن پاسخ دهیم باید روزانه ساعت مشخصی را به مطالعه و کتابخوانی اختصاص دهیم و مطالعه باید بخش مهمی از برنامه زندگی ما تشکیل دهد.

وی اظهار داشت: کتابخانه پژوهش سرای دانش اموزی با ۱۰ هزار عنوان کتاب با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی بانه به کتابخانه عمومی تبدیل و در اختیار عموم قرار می گیرد.

اهمیت دادن به مطالعه و کتابخوانی مهمترین راه توسعه فرهنگی است

به مناسب هفته کتاب و کتابخوانی و در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر بوئین یک خیابان در این شهر با نام کتاب نام گذاری و رونمایی شد.

در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی هشت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال با همت خیرین بخش ننور بانه برای خرید و اهدای کتاب کودک  جمع آوری شد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha