۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84546559
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرمند پیشکسوت تئاتر کردستان درگذشت

۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶
کد خبر: 84546559
هنرمند پیشکسوت تئاتر کردستان درگذشت

سنندج - ایرنا- محمد علی عبدالملکی، هنرمند کارگردان، نویسنده و بازیگر نام آشنای کردستانی در حوزه هنرهای نمایش، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا، محمد علی عبدالملکی، هنرمند، کارگردان و نویسنده و بازیگر نام آشنای کردستانی حوزه هنرهای نمایش چهارشنبه شب ۲۶ آبان در سن ۶۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

محمدعلی عبدالملکی در سال ۱۳۳۱ در شهرستان قروه دیده به جهان گشود و بیش از پنج دهه از عمر خود را در حوزه هنر نمایش گذراند و طی این سال ها فعالیت های چشمگیر و ارزشمندی در حوزه نمایش داشت.

زنده یاد عبدالملکی مدیریت آموزشگاه هنرهای نمایشی (ئاور) سنندج و بنیانگذار تئاتر عروسکی در استان بود و سابقه بازیگری و نویسندگی در صدا و سیمای مرکز استان را هم  در کارنامه هنری اش داشت.

ترجمه کتاب های آتلانتا، خمره‌ی طلا و جواهر سرخ در حوزه نمایشنامه نویسی از آثار این هنرمند کردستانی به شمار می رود.

از جمله فعالیت‌های زنده یاد عبدالملکی می‌توان به داوری چندین دوره جشنواره تئاتر کردستان، داور بازبین دومین جشنواره نمایش‌های کوتاه غرب کشور، داور پنجمین یادواره تئاتر دفاع مقدس، نخستین مدیر یونیمای استان کردستان، نخستین و تنها برپا کننده نمایشگاه آثار انفرادی تئاتر در کشور و کارگردانی نمایش های متعددی از سال ۱۳۴۹ تاکنون اشاره کرد.

رییس اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی، مبارک یونیمای ایران با صدور پیامی درگذشت محمدعلی عبدالملکی را تسلیت گفت.

در پیام اردشیر صالح‌پور آمده است: از شنیدن خبر درگذشت هنرمند نمایش عروسکی و مدیر یونیمای استان کردستان، زنده یادمحمد علی عبدالملکی بسیار متاسف و متاثر شدیم.

این مصیبت را به خانواده آن شادروان و جامعه نمایشگران عروسکی کردستان و خانواده یونیمای ایران و اهالی هنر تسلیت می گوییم.

عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به همین مناسبت به خانواده زنده یاد پیام تسلیتی به شرح ذیل را صادر کرد:

از شنیدن خبر درگذشت این هنرمند خوش‌قلب و دوست‌داشتنی عمیقا ناراحت و متاسف شدیم؛ درگذشت این عزیز از دست رفته را به همه هنرمندان عرصه تئاتر و جامعه فرهنگ و هنر استان کردستان وخانواده مکرم و گرامی این هنرمند عزیز، تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای زنده یاد استاد محمد علی عبدالملکی خواهان رحمت واسعه الهی و هم‌نشینی با بهترین بندگان خدا هستیم. یاد و نام و خاطر او در حافظه مردم هنر دوست استان ما ماندگار خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha