انگیزه نیروهای بسیج همچون سربازان پیغمبراکرم(ص) است

قم-ایرنا- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت که نیروهای بسیج از نظر انگیزه و داوطلب بودن، شبیه‌ترین سربازان به سربازان پیغمبراکرم(ص) هستند.

به گزارش روز پنجشنبه سپاه قم، وی در دیدار رییس سازمان بسیج مستضعفین،اظهار داشت: بسیج مسئله حساسی است و کسی که می‌خواهد بسیج را اداره کند برنامه‌اش سنگین‌تر از کسانی است که می‌خواهند گروه‌های نظامی و شبه نظامی را اداره نمایند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: رئیس بسیج باید برای همه اینها آماده باشد و بتواند نقش آفرینی کند.

وی یادآور شد: بسیج شبیه‌ترین سربازان به سربازان پیغمبراکرم (ص) هستند و آن زمان این گونه نبود که سربازان را استخدام و یا برای این کار تعیین کنند.

وی ادامه داد: انگیزه بسیج با همه گروه‌ها متفاوت است؛ به گونه‌ای که در دیگر گروه‌ها انگیزه‌های دنیایی وجود دارد ولی در بسیج خلوص نیت حاکم است و این سبب می‌شود نیروی آن چندین برابر شود و شباهت آن به لشکر پیغمبر(ص) و امیرالمومنین(ع) از این رو است و برای همگان قابل قدردانی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اگرچه بسیج با اخلاص وارد میدان می‌شود اما مانعی برای تشویق نیروها وجود ندارد و بسیجیان باید از تشویق و قدردانی پشتوانه داشته باشند تا خدمت آنان بقا و دوام داشته باشد.

وی همچنین ادامه داد: باید مراقب بود تا بسیجیان به آلودگی‌های اخلاقی دچار نشوند تا هرگز نام بسیج خدشه‌دار نگردد و همچون گذشته همواره پاک بماند و با افراد بی‌اخلاق بدون ملاحظه برخورد شود.

وی ابراز کرد: هر وقت کلمه بسیج گفته می‌شود، خاطرات خوبی تداعی می‌گردد. این دلیل است که بسیجی در برنامه‌های مختلف بی‌مزد و منت حاضر به خدمت است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به خدمات جهادی بسیجیان گفت: بسیج در عرصه‌های مختلف سازندگی و غیره ورود کرده و یک نیروی مقدس و بزرگ است که در بزرگترین زرادخانه‌های دنیا هم پیدا نمی‌شود.

وی افزود: در دنیا باید افراد را با تملق استخدام کنند و سربازانشان باز هم میدان را خالی می‌کنند ،اما سربازان و بسیجیان ما همچون سربازان پیغمبر(ص) جان بر کف و خالصانه خدمت می‌نمایند.

وی ادامه داد: این انتظار از بسیج وجود دارد که با اخلاق و با جوانان دیگر تفاوت داشته باشد چرا که بسیج الگوی مناسب برای همه اقشار است.

وی اظهار داشت : بسیج باید معلومات و دانش نیروهای خود را بالا ببرد تا بتوانند آبروی این نیرو را حفظ کنند. بایستی در راستای افزایش معلومات این قشر اقدام شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این دیدار، بیان کرد: بسیج بعد از بیانیه گام دوم رهبر انقلاب رویکردهای جدیدی را آغاز کرده و سند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله تصویب شده‌است.

سردار غلامرضا سلیمانی افزود: رویکردهای جدید نیز مبتنی بر تقویت بعد فرهنگی و ارزشی بسیج است. فعالیت ها در بسیج در حال انجام است و بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب و نصایح حضرتعالی ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در سفر امروز خود به قم با آیات نوری همدانی،علوی گرگانی از مراجع تقلید، حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه و سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار و گفت و گو می‌کند.

این دیدار بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha