اخبار کوتاه از شمال استان آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی در چالدران به مناسبت هفته بسیج، پایش زیستگاه های آبی چالدران و نامگذاری پایگاه اورژانس پلدشت به نام شهید مدافع سلامت "حجت ولی نژاد" از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته در شمال استان آذربایجان غربی است.

فرمانده سپاه چالدران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسیج، بر اساس ارزش ‌های انسانی و فرهنگ عمیق اسلامی شکل گرفته و رمز موفقیت آن، این است که از اعتقادات میلیون ها انسان برخواسته است.

سرهنگ قهرمان درستی افزود: زمانی که افراد مسیر زندگی و هدف خود را با تفکر بسیج هماهنگ و هم سو می بینند، به بسیج گرایش می یابند. ایمان، اخلاص، ایثار و شجاعت، ویژگی های بسیجی اند که در دامن فرهنگ اصیل اسلامی رشد کرده اند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ برنامه  مناسبت هفته بسیج با عناوین مختلف در سطح این شهرستان‌ با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی برگزار خواهد شد.

سرهنگ درستی اضافه کرد: اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم مرزی، توزیع بسته های معیشتی، عطر افشانی مزار شهدا، همایش اقتدار بسیج تنها بخشی از برنامه های هفته بسیج است، که در این شهرستان اجرا خواهد شد.

پایش زیستگاه های آبی چالدران

رییس اداره حفاظت محیط زیست چالدرا ن  گفت: زیستگاه‌های آبی پرندگان در این شهرستان با هدف پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان رصد و پایش می شود.

حجت آذریار افزود: سه زیستگاه آبی "تالاب ناو"، "تالاب پیراحمد" و "تالاب زاویه سفلی" که بیشترین محل تجمع انواع پرندگان آبزی، کنار آبزی مهاجر و بومی هستند، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره پایش شد.

وی ادامه داد: در پایش انجام شده، موردی از مرگ و میر پرندگان و یا تغییر رفتار آنها در زیستگاه‌های آبی مشاهده نشده است، اما رصد و پایش میدانی به منظور احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به صورت برنامه ریزی شده و مستمر انجام می شود.

آذریار  دوستداران محیط زیست اطراف روستاهای حاشیه تالاب های چالدران درخواست کرد در صورت مشاهده لاشه پرندگان و یا تغییر رفتار آنها، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست چالدران و یا سامانه تلفن رایگان ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

نامگذاری پایگاه اورژانس پلدشت به نام شهید مدافع سلامت "حجت ولی نژاد"

سرپرست فرمانداری پلدشت در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با سالگرد شهادت شهید مدافع سلامت "حجت ولی نژاد" اولین شهید مدافع سلامت و فوریت‌های پزشکی شهرستان، پایگاه اورژانس ۱۱۵ پلدشت به نام این شهید نامگذاری شد.

صادق حبیب زاده افزود: طی روزهای آتی نیز کوچه پایگاه اورژانس ۱۱۵ پلدشت نیز به نام این شهید مزین می شود.

چالدران و پلدشت از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha