۱۱۰ ویژه برنامه همزمان با هفته بسیج در نهاوند برگزار می‌شود

همدان- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از برگزاری ۱۱۰ ویژه برنامه همزمان با هفته بسیج (۲۹ آبان تا ۵ آذر) دراین شهرستان خبر داد و گفت: خدمت رسانی به مردم و معرفی خدمات بسیج مهم‌ترین هدف برنامه های بزرگداشت این هفته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ «علی مختاری» روز پنج‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: بسیج شجره طیبه و نهادی است که در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب حضوری پرافتخار داشته و خوش درخشیده است.

وی تصریح کرد: در طول سال‌های تشکیل بسیج همواره این نهاد خلأها را پر کرده است و در طول دفاع مقدس نیز رشادت‌های بسیج کشور را نجات داد.

سرهنگ مختاری ادامه داد: بعد از جنگ نیز بسیج، در حوزه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و در بحران‌ها مانند سیل، زلزله و کرونا حضور فعال و موثر داشته و دارد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه بسیج ریشه در تفکر و فرهنگ عاشورا و دینی ما دارد و برکات این نهاد مقدس در طول این چند دهه بر همگان مشخص شده است، تاکید کرد: امام راحل با دوراندیشی خاص خود نهاد بسیج را ایجاد کرد و این نهاد مردمی را لشکر مخلص خدا نامید که نشان دهنده اهمیت این نهاد مردمی است.

سرهنگ مختاری افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «بسیج نیرویی کارآمد برای همه عرصه‌های انقلاب است و همه جا حضور دارد و مجموعه‌ای از پاک‌ترین و آماده به کارترین جوان‌ها است که به کمک مردم می آید».

وی با بیان اینکه برنامه های محوری هفته بسیج توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، ادارات و اقشار مختلف مردم در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود گفت: شعار هفته بسیج امسال «بسیج پاره تن مردم» است.

مختاری افزود: دیدار با امام جمعه، همایش روحانیان بسیجی در حوزه علمیه و برگزاری نشست‌های بصیرتی و چهار یادواره شهدا در  این هفته انجام می‌شود.

به گفته‌ او رزمایش جهادگران و اعزام گروه‌های جهادی در این هفته انجام می‌شود و چهار پروژه خانه عالم و ۶ طرح آب‌رسانی افتتاح می‌شود و زنگ بسیج، رزمایش کمک‌های مومنانه، اعزام گروه جهادی پزشکان به مناطق محروم و میز خدمت و غیره را از جمله برنامه‌های قابل اجرا در شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ گروه جهادی در شهرستان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: حدود ۵۲۰ نفر از بسیجیان در طرح شهید سلیمانی مشغول به فعالیت هستند و در پایگاه‌های تزریق واکسن شهرستان فعالیت می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ شغل توسط سپاه شهرستان ایجاد شده که در بخش مشاغل خانگی و کوچک روستایی بوده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۳ هزار بسته معیشتی در چندین مرحله در شهرستان بین‌ نیازمندان توزیع شده است.

مختاری افزود: اقدامات عمرانی و محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در نقاط محروم شهرستان در حال اجرا است و در این هفته چندین طرح خدماتی در این مناطق افتتاح می‌شود.

هفته بسیج(۲۹ آبان تا ۵ آذر)است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha