۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84547571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم با عملکرد موفقش گرانی را مهار کند

۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
کد خبر: 84547571
دولت سیزدهم با عملکرد موفقش گرانی را مهار کند

رشت - ایرنا- نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه دولت سیزدهم در بخش های رویکردی، انگیزشی و عملکردی از زمان استقرار موفقیت هایی داشته است،گفت : در حال حاضر مهمترین مشکل مردم گرانی کالاهای اساسی است که باید هرچه سریعتر مهار شود.

آیت الله فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: دولت سیزدهم امور مردم را به برجام گره نزد و بر توانمندی های داخلی تکیه کرد و در عین حال که دست صلح و دوستی به سوی کشورهای دیگر دراز کرد اما این دست از روی گدایی نبود و موجب عزت می شود.

وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به شرق و غرب نیست، خاطرنشان کرد: این نوع نگاه برای مردم آرامش ایجاد کرده است.

خطیب جمعه گیلان با تاکید اینکه حضور دولت در میدان جدی و شبانه روزی است، افزود: این حضور در میدان و توجه به مشکلات مردم باید تا پایان دولت ادامه داشته باشد .

آیت الله فلاحتی با تصریح بر این که  در بررسی عملکرد دولت باید انصاف را رعایت کنیم،گفت:گیلان از لحاظ تلقیح واکسن رتبه اول را در کشور دارد که از تمامی متولیان و دست‌اندرکاران این امر تشکر می کنم.

خطیب جمعه گیلان اظهار داشت : در مسئله پرداخت معوقات ، دولت ورود کرده و بخشی از آنها را پرداخت کرده  ؛ ضمن اینکه در تامین کالاهای اساسی، کاهش نرخ سیمان، آهن و میلگرد ، خروج از رکود مسکن با توجه به برنامه ساخت یک میلیون مسکن و حضور در سازمان شانگهای در میدان عمل موفق بوده است.

وی با بیان اینکه در کنار این موفقیت ها مشکلاتی نیز وجود دارد، اظهار داشت: افسارگسیختگی قیمت کالاهای اساسی برای مردم آزار دهنده است و دولت باید برای رفع این مشکل سرعت بیشتری به خرج بدهد و موانع و مشکلات را با صراحت به غیر از آنهایی که مصلحت نیست ، به مردم بگوید.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: به طور مثال وضعیت قیمت خودرو  از هفته قبل بدتر شد و گرچه که شاید همه خودرو نداشته باشند اما ترکش آسیب های گرانی خودرو به بخش های مختلف جامعه سرایت می کند و  علاوه بر این فضای آرامی که با آمدن دولت سیزدهم بوجود آمده ، به هم می خورد و دشمن هم از این وضعیت سوء استفاده می کند.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش به حکم رهبر معظم انقلاب و انتصاب اعضای جدید شورای انقلاب فرهنگی اشاره و یادآوری کرد: به دستور امام(ره) در سال ۵۹ شورای انقلاب فرهنگی شکل گرفته و به منزله دیده بانی و چشم نظام اسلامی است که در بسیاری از لایه های انقلاب نقش دارد .

وی با بیان اینکه آسیب های سال های اخیر بدلیل عمل نکردن شورای انقلاب فرهنگی به وظایف خودش است، گفت: مسئولان این شورا دلسوخته نظام بودند اما برنامه ریزی های فرهنگی خوبی نداشته و در موضوعی همچون تهاجم فرهنگی هنوز زیرساخت لازم برای مقابله با آن را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه شورای انقلاب فرهنگی باید در امر سیاستگذاری، تدوین مقررات و نظارت کار کند افزود: به طور مثال درباره موضوعی همچون مساجد متولیان منسجم نداریم و نتوانستیم ساماندهی خوبی برای مساجد داشته باشیم .

آیت الله فلاحتی ادامه داد: دهها متولی داریم که همه از هم شکایت می کنند و شورای فرهنگی باید برای آنها برنامه ریزی داشته باشد .

خطیب جمعه رشت اظهار داشت : در این دولت اهتمام شود، شورای فرهنگی بر اساس مر قانون عمل کنند تا مشکلات به حداقل برسد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha