۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 84547981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۲۰ هزار واحد بذر وارداتی قاچاق چغندرقند در نقده کشف شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: ۱۹ هزار و ۹۲۰ یونیت بذر وارداتی قاچاق چغندرقند در این شهرستان شناسایی و کشف و ضبط شد.

محمد قلندری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این اقلام  در بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی این شهرستان با همکاری نیروی انتظامی و همکاران جهاد کشاورزی کشف و پرونده آن، تشکیل شد، افزود: کارشناسان ارزش ارزش ریالی این پرونده را ۳۵۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

وی اضافه کرد: تمامی شرکت های وارد کننده که اقدام به واردات کالاهای مورد نیاز کشور از طریق استفاده ارز دولتی می کنند، موظف به توزیع کالای وارداتی در شبکه تعریف شده دولتی و بر مبنای ارز دولتی با قیمت مشخص هستند و در غیر این صورت تخلف کرده و مطابق قانون نظام صنفی با متخلفان برخورد خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نقده بیان کرد: در راستای بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای نانوایی شهرستان نیز، یک هزار و ۶۵۰ کیسه آرد یارانه ای که توسط ۱۱ واحد نانوایی به صورت غیر قانونی اقدام به توزیع خارج از شبکه کرده بودند، شناسایی و کشف شد.

قلندری افزود: در این رابطه  پرونده تخلف به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای نانوایان متخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی اضافه کرد: آرد تحویلی به نانوایان متناسب با سرانه جمعیت منطقه استقرار نانوایی و سهمیه مردم منطقه بوده و متصدی نانوایی بدون دخل و تصرف و کم و کاست باید بعد از پخت تحویل مشتری دهد.

وی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از احتکار، عدم عرضه کالا، قاچاق، توزیع خارج از شبکه، گرانفروشی، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری با ما در میان بگذارند تا در اولین فرصت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

نقده از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است که در ۸۵ کیلومتری ارومیه، مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha