۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84547996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح پاییزه کتاب در گلستان آغاز شد

۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰
کد خبر: 84547996
طرح پاییزه کتاب در گلستان آغاز شد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ از امروز شنبه با مشارکت هفده کتابفروشی و تخصیص ۸۵۰ میلیون ریال یارانه خرید همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

عادله کشمیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هر ساله طرح‌های فصلی فروش کتاب با عنوان بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه با تخفیف ۲۰ درصدی همراه با استقبال خوب دوستداران کتاب در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود که طبق آمادگی کتابفروشی‌ها، امسال سه شهرستان گرگان، کردکوی و گنبدکاووس میزبان طرح پاییزه هستند.

وی افزود: در طرح "پاییزه کتاب ۱۴۰۰" سقف مجاز خرید برای هر نفر سه میلیون ریال است و علاقمندان به کتاب می‌توانند به مدت پنج روز به صورت حضوری به کتاب‌فروشی‌های میزبان طرح در این سه شهرستان مراجعه و با ارائه کد ملی، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ٢٠ درصدی خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، میزان کتاب فروخته شده در طرح "تابستانه کتاب" استان را چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: براساس یارانه خرید مشخص شده برای ۱۷ کتابفروشی شرکت کننده در این طرح، پیش بینی می‌شود در طرح پاییزه امسال حداقل چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال کتاب به‌فروش برسد.

کشمیری با بیان اینکه ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه‌شده در کتاب‌فروشی را شامل نمی‌شود، اظهارداشت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، از سال ۱۳۹۴ تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

به گزارش ایرنا، طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ از امروز شنبه کار خود را در ۹۶۶ کتابفروشی عضو طرح در ۳۱ استان کشور آغاز کرد و تا روز چهارشنبه سوم آذرماه ادامه خواهد داشت.

از مجموع ۹۶۶ کتابفروشی عضو طرح، ۷۳۷ کتابفروشی در مرکز استان و ۲۲۹ کتابفروشی در سایر شهرهای استان در نوزدهمین دوره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) با عنوان «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» مشارکت کردند.

در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ خریداران می‌توانند کتاب‌های تالیفی را با یارانه ۲۰ درصدی و کتاب‌های ترجمه را با یارانه ۱۵ درصدی از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند و سقف مجاز خرید سه میلیون ریال و سقف یارانه خرید برای هر خریدار  ۶۰۰ هزار ریال تعیین شده است. 

اسامی، مشخصات و آدرس کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ در سایت طرح‌های فصلی قابل مشاهده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha