سردشت پس از ۲ ماه از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان با همکاری شهروندان و تلاش کادر درمانی پس از ۲ ماه از حالت قرمز به نارنجی تغییر یافت.

داوود آتشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با مشارکت شهروندان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در کنار تاثیرگذاری واکسیناسیون، روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ کاهش یافته و هم اکنون این شهرستان در وضعیت نارنجی مقابله با کرونا است.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان روزانه کرونا در سردشت از ۲۰ نفر هم اکنون به نصف کاهش یافته و موجب شده وضعیت این شهرستان در آخرین رنگ بندی نارنجی اعلام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: هم اکنون کمتر از ۱۵ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت بستری هستند که پنج نفر از آنان در بخش آی سی یو بستری بوده و حال مساعدی ندارند.

آتشی، با بیان اینکه وضعیت فعلی در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از سوی شهروندان شکننده و خطرناک است، تاکید کرد: شهروندان با استفاده از ماسک و خودداری از حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌های پرخطر دوستانه و خانوادگی، کمک کنند تا حالت عادی در سطح شهر حاکم شود.

وی اضافه کرد: عادی انگاری در شرایط فعلی و کم توجهی به موضوع مهم رعایت پروتکل های بهداشتی احتمال بروز پیک ششم شیوع ویروس کرونا را افزایش خواهد داد که نتیجه آن افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ و همچنین مرگ و میر ناشی از آن است.

به گزارش ایرنا، هم اینک تنها شهرستان‌های اشنویه و پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جوار مرزهای کشور عراق واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha