۸۵ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در شاهین‌دژ یک دُز واکسن را دریافت کردند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون سراسری کرونا، تاکنون ۸۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان علیه کرونا حداقل یک دُز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

امین قلندرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون حدود ۱۲۰ هزار دُز واکسن در این شهرستان به افراد واجد شرایط تزریق شده است که از این تعداد حدود ۷۰ هزار نفر دُز اول و بیش از ۵۰ هزار نفر نیز هر ۲ دُز را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به استقبال خوب شهروندان از واکسیناسیون کرونا در این شهرستان بیان کرد: هم اکنون شاهین دژ از لحاظ درصد دریافت واکسیناسیون نسبت به سرانه جمعیت رتبه سوم را در اختیار دارد.  

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ با بیان اینکه این شهرستان توانسته رتبه نخست تزریق واکسیناسیون کرونا در دانش آموزان را نیز در آذربایجان غربی به خود اختصاص دهد، گفت: در بین دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال ۸۶.۱ درصد نوبت اول و ۵۹.۱ درصد نوبت نیز دوم رتبه خود را دریافت کرده‌اند.

قلندرزاده با بیان اینکه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: هم اکنون هشت پایگاه شامل ۲ پایگاه برای دانش آموزان دختر و ۶ پایگاه مرکزی واکسیناسیون نیز برای پسران در نظر گرفته شده و این روند تا ایمن سازی تمام دانش آموزان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شاهین دژ در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، تاکید کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است بر این اساس از تمام شهروندان انتظار می رود مدافعان سلامت را در رفع این بحران یاری دهند.

شاهین‌دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha