داور شیرازی مرحله نهایی پیکارهای جهانی ساواته را قضاوت می کند
وحید سنایی داور شیرازی ساواته و مربی تیم ملی نوجوانان

شیراز-ایرنا- وحید سنایی داور شیرازی، مرحله نهایی پیکارهای رشته رزمی  ساواته (بوکس فرانسوی ) مجازی جهانی که به میزبانی عربستان برگزار می شود، قضاوت می کند.  

نایب رییس کمیته ورزش رزمی ساواته فارس روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: از سوی فدراسیون بین‌المللی ساواته ۲ داور ایرانی برای قضاوت در مرحله نهایی مسابقات مجازی جهانی معرفی شدند.

پریا حیدری ادامه داد: وحید سنایی که مربی تیم ملی نوجوانان هم است به همراه مهناز امیری سرمربی تیم ملی بزرگسالان ۲ داور ایرانی هستند که قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند که این امر افتخار بزرگی برای رشته ساواته ایران است.   

وی گفت: مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات جهانی ساواته با موضوع نمایش آمادگی جسمانی، خلاقیت و ابتکار ورزشکاران بیش از۱۰۰ فدراسیون بین المللی تحت پوشش را پس از ارزیابی فیلم های ورزشکاران، نفرات برتر نیز به مرحله نهایی معرفی می شوند.

نایب رییس کمیته ساواته فارس افزود: مرحله نهایی رقابت های مجازی جهانی ساواته از یکم لغایت ۶ آذرماه به میزبانی کشور عربستان برگزار می شود.

رشته ساواته یک هنر رزمی است که به آن بوکس فرانسوی هم گفته می شود و ورزشکاران در رینگ بوکس با استفاده از دستکش و ضربات دست و پا به مبارزه می پردازند و این رشته بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و زیر نظر فدراسیون جهانی است.

این رشته از سال ۸۷ در فارس شروع به کار کرد و طی این مدت وحید سنایی موفق شده مدال طلای آسیا را کسب کند و همچنین  ورزشکار دیگری از این استان در مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۱۹ یک مدال برنز بدست آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha