۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84549643
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعطای تسهیلات مهم‌ترین خواسته رستوران داران سمنان از دولت است

سمنان- ایرنا- رئیس اتحادیه رستوران داران و تالارهای پذیرایی سمنان گفت: آسیب های ناشی از شیوع کرونا به صاحبان رستوران و تالارهای پذیرایی و نبود توان مالی برای بازپرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده در کنار افزایش قیمت کالاها نیاز اعطای تسهیلات کم بهره و مدت دار را سوی دولت به این اصناف تشدید کرده است.

غلامرضا باستانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی های اجتناب ناپذیر آسیبی جدی به رستوران ها و تالارهای پذیرایی وارد کرد و تنها حمایت صورت گرفته از این صنف پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده است.

وی افزود: بازپرداخت تسهیلات ۲ میلیارد ریالی مشاغل آسیب دیده اعطایی به رستوران داران و تالارهای پذیرایی نیز با مشکلاتی از سوی این صنف همراه است.

باستانی ادامه داد: هیچ بخشودگی در جریمه دیرکرد اقساط بانکی، پرداخت قبوض، دیرکرد حق بیمه کارگران و کاهش سود های بانکی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تورم و گرانی تصریح کرد: گرانی متوالی موادغذایی و نبود نرخ ثابت در کنار کاهش توان ارائه خدمات و ریزش مشتریان موجب افزایش تخلف هایی مانند استفاده از موادغذایی بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته شده است.

رئیس اتحادیه رستوران داران شهرستان سمنان تصریح کرد: اعطای مجوز کسب از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف توسعه گردشگری و اعطای امتیازهایی شامل تخفیفات مالیاتی و قبوض مختلف در فعالیت اتحادیه تداخل ایجاد کرده است.

باستانی اظهار داشت: ۱۰ رستوران و هفت تالار پذیرایی در شهر سمنان فعال هستند که برای ادامه فعالیت خود با توجه به واکسیناسیون سراسری نیاز به حمایت مالی و تسهیلات کم بهره و مدت دار دارند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha