دبیرکل اتاق بازرگانی تهران:درد ما شوکت ایران و نه گرفتن ارز نیمایی است

تهران- ایرنا- دبیرکل اتاق بازرگانی تهران گفت: امروز مشکل بخش خصوصی و اتاق تهران دفاع از حیثیت، قدمت، قوام و شوکت چند هزار ساله ایران و نه دریافت ارز نیمایی است.

به گزارش ایرنا، بهمن عشقی روز یکشنبه در آیین معرفی و تجلیل از سرآمدان صنعت و پیشگامان کیفیت استان تهران، افزود: مشکلات کشور گریبان همه آحاد جامعه را گرفته است و جایگاه حکومت و دولت در رفع مشکلات باید بازنگری شود.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی تهران ١۴٠ سال قدمت دارد و قدیمی‌ترین تشکل مدنی ایران محسوب می‌شود.

عشقی گفت: در عصر ناصری قانونی وجود نداشت اما این اتاق در آن عصر به وجود آمد و جایگاه دولت در حمایت از واحدهای تولیدی نباید به مداخله در کار آنها تبدیل شود.

وی با بیان اینکه چندین سال است که سال جدید را با شعار اقتصادی شروع می‌کنیم، بیان کرد: تولید در کارخانه ها اتفاق می‌افتد و از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به تولید و حمایت از صنعت تاکید دارند.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران افزود: امروز و در شرایط تحریم، واحدهای تولیدی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند و ظرفیت‌های نرمال خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: نقش صنعت در ایران برای پیشرفت بی بدیل است و خواست ما از دولتمردان این است که به بخش خصوصی اعتماد کنند. 

عشقی با بیان اینکه ایران در شرایط تحریم نیز امکان بقا دارد، بیان کرد: بخش خصوصی با حمایت دولت می‌تواند شیب زمین را تغییر دهد و آنجا که دولت مداخله کند هم کارایی بخش خصوصی و هم خودش را زیر سوال می‌برد.

استاد خود تحریمی هستیم

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران گفت: بانک مرکزی آمریکا نادان است که مارا تحریم می‌کند زیرا ما خودمان استاد خودتحریمی هستیم.

وی اضافه کرد: در این عرصه هر مدیری خود را محق به مداخله در کار واحدهای تولیدی می‌داند و این برای صنعت کشور سَم است.

عشقی با بیان اینکه اتاق تهران تصمیم دارد که دیگر از تریبون خود از دولت انتقاد نکند، تاکید کرد: پشت تریبون محل مذاکره با دولت نیست و باید دولت و بخش خصوصی رو در رو مشکلات این عرصه را حل کنند.

وی با بیان اینکه ما باید ۲ چیز را به حاکمان توضیح دهیم، اظهار کرد: اولین چیز این است که بگوییم کارمان را بلدیم و دومی این است که ما درد ملی داریم.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: باید به مدیران ثابت کنیم سواد کافی برای حرفی که می‌زنیم داریم و درد ما گرفتن حفظ ایران و نه دریافت ارز نیمایی است.

عشقی گفت: ایران در موقعیت خطیری است و همه با پوست و گوشت خود آن را احساس می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha