استاندار خراسان رضوی: وضعیت کرونا در استان شکننده است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: اگرچه هم‌اکنون وضعیت این استان از نظر شیوع کرونا مناسب است ولی شرایط شکننده است، لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت‌ها باید به طور جدی دنبال شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری در روز یکشنبه "یعقوب‌علی نظری" در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان اظهار داشت: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و از همه هم استانی‌ها نیز توجه به اصول بهداشتی در پیشگیری از کرونا را انتظار داریم.
وی با بیان اینکه نظارت بر هتل‌ها و مراکز اقامتی برای پیشگیری از کرونا موضوعی جدی است، خاطرنشان کرد: عمده تجمع و تراکم جمعیتی در مراکز اقامتی وجود دارد که باید نظارت بر این اماکن به صورت جدی تری صورت گیرد.
وی همچنین بر لزوم کنترل مبادی ورودی استان اعم از مرزها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن تاکید کرد و خواستار تداوم نظارت بر این مبادی شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون همچنان باید در دستور کار باشد و سرعت آن افزایش پیدا کند. در این راستا تا زمانی که مراجعه کننده وجود دارد وظیفه داریم تا در ارتباط با تزریق واکسن ظرفیت را در اختیار مردم قرار دهیم و کاهش ابتلا را از این طریق شاهد باشیم.
نظری افزود: درخواست ما از آموزش و پرورش این است که پروتکل‌های مربوطه را جدی تر رعایت کنند لذا نیاز است درصد واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان ۱۲ سال به بالا افزایش پیدا کند و از افزایش ضریب واکسیناسیون در بین دانشگاهیان و دانشجویان نیز نباید غفلت شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۸ نفر دیگر از هموطنان بر اثر کرونا جان باختند و مجموع فوتی‌های این ویروس در کشور به ۱۲۸ هزار و ۸۵۲ نفر رسید.

بر این اساس ۳ هزار و ۵۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۱۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۷۳ هزار و ۹۸ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha