۴۰۰ اثر به جشنواره فرهنگی"حبیب حرم" در همدان راه یافت

همدان- ایرنا- مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان و دبیر چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری"حبیب حرم" گفت:  ۴۰۰ اثر از ۲۳ استان‌ کشور در چهار بخش شعر، ادبیات داستانی، عکس و نمایش به این جشنواره راه یافت.

به گزارش ایرنا "امیر ترکاشوند" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران‌ افزود: هنرمندانی از استانهای همدان، تهران، البرز، سمنان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس، گلستان، لرستان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، یزد، اصفهان، قزوین، مازندران، گیلان، قم و مرکزی اثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی یادآوری کرد: این دوره از جشنواره با موضوعات سیره سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی، خانواده های شهدای مدافع حرم، جبهه مقاومت، استکبارستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت و در بخش ویژه به نقش شهید همدانی در کنار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی و همچنین شهید بهروز مرادی، شهید شاخص بسیج هنرمندان کشور برگزار می‌شود.

دبیر این جشنواره بیان کرد: در چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری حبیب حرم در بخش شعر ۲۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره اسال شد که از این تعداد ۲۳۷ اثر حائز شرایط و قوانین جشنواره بودند و وارد مراحل داوری شدند و در پایان هشت اثر در ۲ سطح کلاسیک و سپید به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ادامه داد: همچنین در بخش داستان، ۳۷ اثر به مرحله داوری راه یافتند که سه اثر حائز رتبه های اول تا سوم و یک نفر شایسته تقدیر شناخته شده و همچنین از ۲ نفر تقدیر ویژه به عمل می آید.

ترکاشوند با بیان اینکه در بخش نمایش محیطی ۲۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد گفت: از این تعداد پنج اثر شرایط شرکت در جشنواره را نداشت و ۲۰ اثر برای بازبینی توسط داوران ارسال شد که در نهایت پنج اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: در بخش عکس ۸۸ اثر به دبیرخانه ارسال که ۷۷ اثر مطابق موضوعات و شرایط داوری شد که در نهایت به سه اثر جایزه تعلق می گیرد

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری حبیب حرم در استان همدان با ورود گروه های نمایش محیطیِ راه یافته به مرحله نهایی از ۲ آذرماه آغاز بکار و داوران نمایش ها را داوری و در روز پنجشنبه چهارآذر ماه ۱۴۰۰ مراسم پایانی و تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

گفتنی است مهمان و سخنران ویژه اختتامیه این جشنواره سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله الاعظم (عج)است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha