۷۴ میلیارد ریال به طرح‌های هادی روستاهای تربت‌حیدریه اختصاص یافت

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: امسال ۷۴ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال برای تهیه و اجرای طرح های هادی در روستاهای این شهرستان اختصاص یافته است.

اصغر کوهسرخی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال از این مبلغ مربوط به اعتبارات استانی، اعتبارات نفت و اعتبارات متوازن و ۴۹ میلیارد و ۹۶ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی است.
وی ادامه داد: تاکنون ۵۰ میلیارد و ۱۸۶ میلیون ریال از این مبلغ پرداخت شده است.
مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه گفت: طرح هادی روستاهای دامسک، رودخانه بسک، رودمعجن، بکاول، رزگ، زمان‌آباد، خرم، نظامیه، قلعه‌نو مرکزی، ضیاءالدین علیا، الله‌آباد و سرکاریز امسال اجرا می شود.
وی افزود: روستاهایی که اجرای عملیات جدول‌گذاری و جابه‌جایی شبکه‌های خدماتی آنها به اتمام رسیده، می‌توانند از قیر رایگان بنیاد مسکن استفاده کنند.
کوهسرخی ادامه داد: برای این منظور دهیاران می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه و ارایه درخواست پس از تایید این اداره، نسبت به انعقاد قرارداد با پیمانکار دارای صلاحیت اقدام کنند تا از سهمیه قیر رایگان برای اجرای عملیات آسفالت روستا برخوردار شوند.
وی در باره تسهیلات یک میلیارد ریالی سال‌جاری مسکن روستایی این شهرستان نیز گفت: از این محل سهمیه ۲۸۵ واحد این شهرستان تاکنون ابلاغ شده که از این تعداد ۲۳۰ واحد به بانک‌های عامل معرفی و ۱۶۵ واحد معادل ۱۶۵ میلیارد ریال قرارداد با بانکها منعقد کرده‌ و عملیات ساختمانی را شروع کرده‌اند. 
مدیر بنیادمسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه افزود: در اجرای تفاهمنامه بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه برای تامین مسکن اقشار محروم روستایی تاکنون ۵۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برای ساخت ۲۸۹ واحد مسکونی به صورت کمک بلاعوض به حساب متقاضیان واریز شده‌ است.
وی ادامه داد: امسال صدور ۵۵۰ فقره سند در این شهرستان در نظر گرفته شده که تاکنون ۴۰۰ فقره سند صادر و تا پایان امسال مازاد بر سهمیه تعیین شده، سند صادر می‌شود. 
کوهسرخی گفت: ساکنان روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت این شهرستان که تاکنون موفق به اخذ سند مالکیت ملک خود نشده‌اند باید برای تشکیل پرونده به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

وی افزود: از مجموع ۲۱ هزار و ۷۰۹ واحد مسکونی روستایی شهرستان ۹ هزار و ۸۳۰ واحد معادل ۴۵ درصد مقاوم هستند و این در حالی است که متوسط شاخص مسکن مقاوم در استان ۲۹ درصد است.

مدیر بنیادمسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه ادامه داد: با توجه به اینکه ۶۵ درصد مساحت شهرستان در پهنه خطر زلزله قرار دارد و سه گسل مهم محدوده شهرستان را در برگرفته از روستاییان تقاضا داریم برای نوسازی و مقاوم سازی مسکن و دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha