تعداد بیماران کرونایی بدحال خراسان رضوی در حال کاهش است

مشهد- ایرنا- مسوول کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستاد اجرایی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستان‌های استان خراسان رضوی با شیب ملایم در حال کاهش است.

دکتر محمد پهلوان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون ۱۴۴ بیمار بدحال کرونایی در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که ۹۵ نفر از این تعداد مربوط به بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۶ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.
وی اضافه کرد: تعداد روزانه بستری شدگان کرونا در استان خراسان رضوی دیروز به  ۱۵۸ نفر رسید که کمترین میزان طی ۱۰ روز گذشته بوده است و بالاترین تعداد طی این مدت  ۲۱۸ نفر بوده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال زیر پوشش این دانشگاه دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده ‌ند و ۶۴ درصد این جمعیت دز اول و دوم واکسن کرونا  را تاکنون زده‌اند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

طبق آخرین اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۹۵۶ نفر رسید.

همچنین تا کنون ۵۶ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۹۴۷ نفر دُز اول، ۴۴ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۴۷ نفر دُز دوم و ۷۶۵ هزار و ۲۳۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۲ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۲۲۹ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته ۶۵۲ هزار و ۶۹۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha