۱ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 84550631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۰ طرح عمرانی  استان مرکزی در هفته بسیج آماده بهره‌برداری است

اراک - ایرنا - مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۱۳۰ طرح عمرانی در این استان به مناسبت هفته بسیج و در نقاط مختلف شهری و روستایی دیار افتاب آماده بهره‌برداری است.

«امید محترمی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این طرح‌ها با منابع مالی بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات این نهاد انقلابی اجرا شده است.

وی ادامه داد: ساخت منزل مسکونی برای محرومان و معلولان در نقاط مختلف استان، طرح‌های مختلف راهسازی، جاده‌های روستایی، ایجاد پل و جدول‌گذاری کوچه های روستایی و حاشیه‌ای شهرها، خطوط انتقال آب، استخر ذخیره آب از مهمترین طرح های عمرانی این نهاد انقلابی است که همزمان با روز بسیج (پنجم آذرماه)بهره‌برداری می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: ۷۲۰ طرح عمرانی کوچک و متوسط محرومیت‌زدایی با اعتبارای بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال ۱۸ ماه گذشته در نقاط مختلف این استان به بهره‌برداری رسید.

محترمی، ایجاد ۷۰۰ صندوق قرض‌الحسنه محله‌محور را از مهمترین دستاوردهای بسیج سازندگی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: در زمینه ایجاد اشتغال بسیج سازندگی استان مرکزی با استفاده از ظرفیت این صندوق های قرض‌الحسنه، آموزش و توانمندسازی و ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه زمینه را برای ایجاد کسب و کار ۹۵۰ نفر در یک سال گذشته ایجاد کرد. 

وی بیان کرد: بیش از ۲۸ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی در قالب ۶۸۰ صندوق قرض‌الحسنه و ۵۰ شرکت تعاونی در ساختار و سازمانی مشخص سازماندهی شده‌اند که این امر بستری امن در جریان‌سازی اجتماعی و  تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: رویکرد بسیج سازندگی استان مرکزی در اجرای طرح های عمرانی، اشتغال‌زایی و رفع محرومیت است. 

۲۴ هزار جهادگر در قالب یک‌هزار و ۲۵۰ گروه جهادی سازماندهی شده‌اند.

۲۹ آبان تا پنجم آذر با عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha