تزریق واکسن کرونا در مهاباد از مرز ۲۸۳ هزار دُز گذشت

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون بیش از ۲۸۳ هزار دُز انواع واکسن کرونا در این شهرستان به گروه‌های هدف و اولویت دار تزریق شده است.

بهاالدین حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۱۶۲ هزار نفر معادل ۸۴ درصد نوبت اول واکسن و ۱۲۱ هزار نفر معادل ۶۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال نیز مرحله دوم واکسن را تاکنون تزریق کرده اند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۹۲ هزار نفر واجد شرایط دریافت واکسن در مهاباد کمتر از ۳۰ هزار هنوز نسبت به تزریق واکسن خود اقدام نکردند که پایش و شناسایی جهت توجیه واکسیناسیون در دستور کار قرار دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به بازگشایی مدارس از امروز نیز گفت: تاکنون حدود ۱۷ هزار دُز واکسن کرونا به دانش آموزان تزریق شده است که ۷۴ درصد دانش آموز دز نخست و ۴۰ دانش آموزان نیز هر ۲ دز را دریافت کرده اند.

حسینی اظهار داشت: هم اکنون در ۸۰ واحد بهداشتی درمانی تابعه مرکز بهداشت شامل خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت،۶ پایگاه تجمیعی، یک پایگاه خودرویی و یک پایگاه سیار خدمات واکسیناسیون ارائه می شود و همچنین تیم های بهداشتی به مدارس و مراکز تجمعی و سایر روستاهای اقماری و واحدهای تولیدی جهت واکسیناسیون مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه امکانات مطلوبی برای واکسیناسیون در مهاباد ایجاد شده است، اضافه کرد: اکنون که شرایط مناسبی برای دریافت واکسن فراهم شده است شهروندان از این فرصت برای نجات جان خود و همنوعان شان استفاده کنند.

حسینی با اشاره به اینکه مهاباد هم اکنون در وضعیت زرد مقابله با کرونا قرار دارد، تاکید کرد: لازم است که در کنار واکسیناسیون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز به صورت کامل رعایت شود تا بتوان از شیوه پیک بعدی جلوگیری کرد.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع و تاکنون بیش از ۵۸۰ نفر بر اثر این بیماری در این شهرستان فوت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha