۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84550761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹۵ پایگاه در شهرستان رشت آماده ارائه خدمات واکسیناسیون است

رشت - ایرنا - فرماندار شهرستان رشت با اشاره به افزایش پایگاه های واکسیناسیون این شهرستان طی هفته جاری گفت: پایگاه های واکسیناسیون شهرستان رشت طی هفته جاری به ۱۹۵ پایگاه افزایش یافت.

علی فتح اللهی روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت افزود: امروز در سطح شهرستان رشت ۱۹۵ پایگاه واکسیناسیون فعال است که این افزایش مربوط به فعال شدن تمامی مراکز بهداشت و خانه های سلامت در این شهرستان است.

وی اظهار داشت: با توجه به این افزایش، شاهد تعطیلی و تحویل ۲ پایگاه تجمیعی ملوان (به نیروی دریایی) و چمران ( آموزش و پرورش ) هستیم که از متولیان این ۲ مجموعه بابت همراهی و همکاری شان قدردانی می شود ضمن اینکه بخش زیادی از پایگاه های مساجد ما نیز چنین شرایطی دارند که از متولیان مساجد نیز تشکر می کنیم.

فتح اللهی جمعیت هدف واکسیناسیون شهرستان رشت "بالای ۱۲ سال" را با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت شده در سامانه سلامت را ۸۴۵ هزار و ۳۸۲ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: طبق آمار جدید در این شهرستان ۷۲۱ هزار نفر شامل ۸۵.۴ درصد دز اول و ۶۲۰ هزار نفر شامل ۷۳ درصد دز دو واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا به فصل اول واکسیناسیون از جمله کادر درمان، افراد بالای ۶۰ سال و بیماران دارای بیماری خاص افزود: دز سوم واکسن کرونا تاکنون به ۱۱ هزار نفر در شهرستان رشت تزریق شده است.

فتح اللهی با اشاره به آمار ۱۳۲ بیمار بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان رشت و افزایش آن نسبت به هفته گذشته گفت: هفته گذشته ۱۲۶ نفر در بیمارستان های رشت بستری بودند که افزایش آمار نسبت به هفته گذشته، مربوط به مراجعه بیماران از شهرستان های دیگر به بیمارستان های مرکز استان است.

فرماندار  رشت با اشاره به یک هزار و ۲۰۸ مورد بازدید از واحدهای صنفی شهرستان طی هفته گذشته خاطر نشان کرد: از این تعداد بازدیدها به ۱۷ واحد صنفی اخطار داده شد و پلمپ ۹ واحد صنفی نیز انجام گرفت.

بر اساس تازه‌ترین ارزیابی نرم افزار ماسک،  املش، سیاهکل، شفت، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، بندرانزلی، فومن، رضوانشهر و تالش نیز در نقشه جدید کرونایی گیلان،  رودبار، رودسر، صومعه سرا، ماسال و آستارا زرد هستند.

گیلان با ٢ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha