۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84550822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان: سبک زندگی شهدا به کتاب تبدیل شود

سنندج - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: سیره و یاد شهدا همواره ماندگار است و رشادت، حماسه، سبک زندگی و داستان آنان باید به کتاب تبدیل شود تا جوانان امروزی با این گنجینه‌ها آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و در دیدار با ۲ خانواده شهید مدافع امنیت مردم در سنندج، با بیان اینکه یاد شهدا همواره جاودانه خواهند ماند، اظهار داشت: استان کردستان بیش از پنج هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده که افتخار بزرگی برای استان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ابتدا با حضور در منزل شهید علی مرادی که در ۱۴ تیرماه سال ۶۱ در درگیری با ضد انقلاب در روستای کرجو به شهادت رسید، با مادر و خانواده این شهید گرانقدر در یک فضای صمیمی دیدار و از نزدیک پای حرف‌ها و دردل‌های آنان نشست.

وی ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا و قدردانی از صبر و ایثار خانواده‌های آنان گفت: امشب برای عرض سلام، ادب، احترام، تکریم و قدردانی از گذشت و ایثار شما عزیزان خدمتتان رسیدم.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا نماد صبر، ایستادگی و مقاومت هستند، اضافه کرد: امنیت و آسایش کنونی کشور را مدیون خون پاک شهدا دانسته و هیچگاه از دیدار با خانواده‌های این عزیزان خسته نمی‌شوم.

وی فرزندان شهید علی مرادی را به ادامه تحصیل فراخواند و اظهار داشت: در صورت نیاز برای تحصیل و کسب مدارج عالی از این یادگاران حمایت تحصیلی خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان سپس با حضور در منزل «گوهر تاج قزوینی»، مادر و همسر شهید که افتخار جانبازی و لقب «زینب کردستان» را هم از سوی رهبر معظم انقلاب دارد، از سال‌ها صبر و گذشت این بانوی بسیجی نیز تجلیل کرد.

وی با بیان اینکه همه به یاد شما مادر رزمنده و قدردان ایثار و فدارکاری‌هایتان هستند، گفت: گرچه هیچ کس جای عزیزانتان را نمی‌گیرد اما فرزندانتان در راه امنیت و اعتلای نظام به شهادت رسیدند که بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با ذکر اینکه شهدا عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون اند، یادآور شد: شهدا زنده، حاضر و ناظر اعمال ما و جایگاه والایی در بین مردم جامعه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خطاب به این مادر شهید تاکید کرد: انتظار می‌رود که جانفشانی و زحمات شهدا برای نسل جوان امروزی بازگو و خاطرات و زندگینامه شهدا در قالب کتاب به نگارش درآورده شود.

فراست رضایی، مادر و همسر شهید جانباز ۲۵درصد نیز در این دیدار گفت: وقتی قدم در منزل ما گذاشتید، خیلی از حضورتان خوشحال هستم؛ خواهر و فرزندان شهدا نیز دغدغه‌های خود را با نماینده ولی فقیه در کردستان مطرح کردند.

«گوهر تاج قزوینی»، مادر و همسر شهید نیز در این دیدار با ابراز قدردانی و خوشحالی از حضور نماینده ولی فقیه در کردستان در منزلشان اظهار داشت: من هیچ چیزی از کسی نمی‌خواهم اما اینکه به من سر می‌زنید باعث افتخار و این حضورتان خوشحالم می‌کند.

وی افزود: حضرت آقا نیز در سال ۸۸ در سفر تاریخی‌شان به کردستان به منزل ما تشریف آوردند و منزل ما را با قدم مبارکشان متبرک کردند.

اتمام ساماندهی مزار شهدای خانواده خود که در مکانی داخل شهر و غیر از بهشت محمدی شهر سنندج قرار دارد و تشکیل پرونده شهادت فرزند دیگر بسیجی‌اش (بیژن) که در بمباران سال ۶۱ به شهادت رسید، خواسته این مادر شهید از نماینده ولی‌فقیه در کردستان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha