طرح زمستانی پلیس راه خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- طرح زمستانی پلیس راه در کشور و استان هر ساله از ۲۰ آذر ماه در کشور و خراسان‌رضوی آغاز می‌شود اما امسال با توجه به سرمای زودهنگام و بارش برف پاییزی، این طرح از امروز اول آذر ماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آغازین ساعات صبح امروز نیروها و خودروهای پلیس راه، هلال‌احمر، اورژانس، شهرداری و راهداری در مرکز فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در صف‌های مرتب کنار هم آماده برای رزمایشی به طول فصل سرد زمستان شدند.
این نیروها در طول راه‌های استان و گردنه‌های برفگیر در سوز استخوان سوز زمستان مستقر می شوند تا با پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و امدادرسانی به موقع از سردشدن کانون گرم یک خانواده پیشگیری کنند.

طرح زمستانی پلیس راه خراسان رضوی آغاز شد
طرحی مشترک برای امنیت در جاده
 رییس پلیس راه خراسان رضوی در این رزمایش زمستانی گفت: طرح مشترک پلیس راه، راهور و دستگاه‌های امدادرسان از امروز اول آذر آغاز و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد.
سرهنگ حسین میش‌مست افزود: در این طرح، عوامل پلیس راه و دستگاه‌های امدای به صورت شبانه‌روزی در گردنه‌های برفگیر استان شامل گردنه تیوان، گوجگی، شریف آباد، خماری، بید برغمد و مزداوند مستقر می‌شوند.
وی اضافه کرد: افزایش ضریب امنیت جاده، افزایش انضباظ ترافیکی، جلوگیری از انسداد راه و امدادرسانی به موقع از اهداف طرح زمستانی پلیس راه است.
رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: در طرح زمستانی سال قبل، عامل اصلی حوادث رانندگی در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان، سرعت و عامل اصلی حوادث در مسیرهای دو طرفه نیز انحراف به چپ خودروها در پی لغزندگی جاده‌ها بود.
سرهنگ میش‌مست افزود: امسال نیز با تعامل دستگاه‌های مختلف و همکاری مردم تلاش می‌شود کمترین انسداد جاده و کمترین مشکل در حوزه ترافیک در جاده‌های استان رخ دهد.

طرح زمستانی پلیس راه خراسان رضوی آغاز شد
مدیریت بحران بر پایه پیشگیری
مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی نیز در این رزمایش گفت: مدیریت بحران و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری بر پیشگیری استوار است و آنچه امروز اتفاق می افتد نگاه پیشگیرانه است.
محسن نجات افزود:گردنه‌های صعب العبوری در استان وجود دارد که با توجه به شرایط اقلیمی امسال و در فصل زمستان باید در آنها آماده تر از همیشه باشیم.
وی اضافه کرد: حوزه بحران استانداری در کنار سایر دستگاه های خدماتی و امدادی آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

طرح زمستانی پلیس راه خراسان رضوی آغاز شد
همزمانی طرح زمستانه با رفع محدودیتها
جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز از همزمانی طرح زمستانی با رفع محدودیتهای تردد بین‌شهری و محدودیتهای شبانه خبر داد و افزود: تا امروز پلیس مجری مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا در اجرای محدودیتهای تردد بود و از امروز باید برای با عمل به وظیفه قانونی خود برای روان‌سازی ترافیک تلاش کند.
سردار ابراهیم قربان‌زاده افزود: امسال به طور قطع شرایط برای پلیس به عنوان خادمان مردم، شرایط سختی است، طرح‌های محدودیت و ممنوعیت تردد در ۲۰ ماه گذشته کمک زیادی به تسهیل عبور و مرور کرد اما از امروز با رفع محدودیتها کار سخت شده و باید تلاش کنیم مردم دغدغه نداشته باشند.
وی با اشاره به روند کاهشی تصادفات و تلفات جاده‌ای در خراسان رضوی اظهار کرد: هر گونه سهل‌انگاری ممکن است حوادث جبران‌ناپذیری برای شهروندان به همراه داشته باشد لذا باید به درستی به وظیفه خود عمل و با همدلی و هم افزایی بیشتر نسبت به ماموریتمان احساس مسوولیت کنیم.
۵۱ گردنه به مجموع طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌خیز و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در مسیر جاده‌های خراسان رضوی وجود دارد.
خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد. 
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha