۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶
کد خبر: 84552186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مروری بر مطبوعات دوم آذرماه شیراز؛ کاغذ نداریم

شیراز- ایرنا- مطبوعات شیراز سه‌شنبه دوم آذرماه با عناوین مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی روی دکه رفتند که در این میان،‌تیتر یک روزنامه شیراز نوین در خصوص حال و روز مطبوعات محلی در فارس جالب توجه بود.

نوپاترین روزنامه چاپ شیراز با قدمت ۶ سال انتشار روزانه این عبارات را برای تیتر نخست خود برگزید: ۷ روزنامه محلی شیراز در آستانه تعطیلی، کاغذهای وارداتی دست سلطان کاغذ است. این روزنامه سپس با حروف درشت نوشت:  "کاغذ نداریم".

این روزنامه در گزارش خود نوشت: خرید کاغذ با ارز ترجیحی فقط و فقط سلطان کاغذ تولید کرد، روزنامه‌ها درگیر نبرد نابرابر شده‌اند.

روزنامه شیراز نوین در این گزارش نوشت:"نه توقیف، نه تهدید و نه تطمیع که حتی نگاه‌های شک آلود، خصمانه و خط قرمزهای ساختگی و تعریف نشده و نبرد نابرابر با فضای مجازی هیچ کدام در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند اراده رکن چهارم دموکراسی را در جریان آزاد اطلاع‌رسانی سست کنند. خبرنگاران و مدیران رسانه‌های مستقل با صبر و سعه صدر مقابل نامهربانی‌ها ایستادند اما این بار ماجرا متفاوت است."

در ادامه این گزارش آمده است:‌ "حالا بحران کاغذ، مطبوعات فارس را به گوشه رینگ برده است، دست کم یک دهه‌ای می‌شود که گرانی و در کنار آن نبود کاغذ، رنج مضاعفی بر هفت روزنامه محلی این شهر تحمیل کرده است".

در این مطلب ضمن اشاره به تکاپوهای دولت سیزدهم برای حل مشکل کاغذ، آمده است: " شرایط حاکم بر بازار کاغذ، امید خیلی‌ها را ناامید کرده و راهی جز تعطیلی پیش پای مطبوعات به خصوص مطبوعات مستقل و محلی نگذاشته است. "

روزنامه خبرجنوب قدیمی‌ترین روزنامه چاپ شیراز نیز در شماره ۱۱۹۴۱ سال چهل و سوم انتشار خود، این عنوان را برای تیتر یک خود برگزید:  " پرونده متهمان کرسنت در قوه قضاییه تشکیل شد؛ ۱۸ میلیارد دلار ضرر به جیب ملت".

"روحانی کجاست، رفقا چه می‌کنند؟"، "رقابت تنگاتنگ کشورهای عربی برای پاروکردن پول از گردشگری دریایی در خلیج فارس و غفلت ایران" و بلاتکلیفی در صدور مجوز ماینرها در فارس از دیگر عناوین این روزنامه است.

روزنامه افسانه نیز در شماره روز سه‌شنبه خود، این عبارت را برای تیتر نخست برگزید:  "ITI  ۱۵ سال بلاتکلیفی"؛‌کارگران کارخانه آی تی‌آی همچنان به دنبال احقاق حق خود هستند.

این روزنامه همچنین سخنان استاندار فارس مبنی بر لزوم ارائه راهکار برای مشکلات و همچنین سخنان نایب رئیس مجلس در سفر نظارتی به شهرستان های لامرد و مهر را در صفحه نخست بازتاب داد.

"۱۴۸ پزشک شهید سلامت در ۲۰ ماهه کرونا، تعداد پزشکان شهید ۳ برابر دوران جنگ"، این عبارت را روزنامه طلوع به نقل از رئیس سازمان نظام پزشکی به عنوان تیتر یک برگزید.

عناوین مربوط به سخنان استاندار فارس مبنی بر لزوم تدوین برنامه سخت افزاری و نرم افزاری ۱۰ ساله دانشگاه فرهنگیان، کیش به  دنبال مسافران جام جهانی قطر و "سقط جنین ۴۰ درصد زنان به دلیل مشکلات مالی" نیز در صفحه نخست این روزنامه دیده می شود.

روزنامه عصرمردم نیز سخنان استاندار فارس در دیدار روسای دانشگاه‌های استان را به عنوان تیتر یک چاپ کرد و از قول محمد هادی ایمانیه نوشت:  شوراهای اندیشه‌ورز و تصمیم‌ساز در فارس تشکیل شود.
محمد عسلی صاحب امتیاز و مدیرمسئول این روزنامه در سرمقاله این شماره با عنوان "چرا مدیران موفق رانده می‌شوند"، نوشته است: اگر تعبد و باورمندی برای مدیران نظام جمهوری اسلامی یک اصل غیرقابل اجتناب است، توانایی و تخصص هم می‌باید در کنار آن باشد و جمع این دو جمع نقیضین نیست.

روزنامه تماشا نیز سخنان شهردار شیراز را به عنوان تیتر یک بازتاب داد و از قول سید احسان اصنافی نوشت:  پیگیر استفاده از انرژی‌های نو در شهرداری شیراز هستیم.
۷۰۰ راهدار در طرح زمستانه حضور خواهند داشت و "دبیر جامعه روحانیت شیراز:  صنعت خودروسازی هرکاری که می‌خواهد انجام می‌دهد چون رقابت نیست" از دیگر عناوین این روزنامه است.

"ساماندهی اقتصاد از مسیر یکپارچگی اقتصادی" ، عنوانی است که روزنامه سبحان در صفحه نخست برجسته کرده است.

این روزنامه از تصویب لایحه دوفوریتی شورای شهر شیراز درباره کمربندی جنوبی خبر داده و نوشته است:  تحویل به شرط ایمنی و داشتن جایگزین.
"مصرف گاز طبیعی از تولید پیشی گرفت" و آمادگی شرکت‌های ایرانی برای بازسازی اراضی تازه آزادشده جمهوری آذربایجان از دیگر عناوین این روزنامه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha