۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84552232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ زندانی جرایم غیرعمد و مالی در استان اردبیل آزاد شدند

اردبیل- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و نایب رئیس نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: ۳۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مشارکت بسیج حقوقدان سپاه حضرت عباس (ع) و ستاد دیه این استان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، یاسر امجدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پنجمین جشن آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در سال‌جاری بیان کرد: این زندانیان به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج و با اجرای پویش مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از زندان‌های استان اردبیل آزاد شده‌اند.

وی جمع کل بدهی این محکومان را ۹۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با مذاکرات انجام شده از سوی شورای حل اختلاف، ستاد دیه و سایر نهادهای حمایتی در مجموع با دریافت ۹ میلیارد و ۴۴۰میلیون ریال رضایت شاکیان پرونده‌ها، ۲ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال آورده مددجویان، ۶۷ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال اجرای حکم اعسار دادگستری این اقدام انجام شد.

مدیرکل زندان‌ها و نایب رئیس نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل اظهار کرد: همچنین با جذب ۲ میلیارد ریال کمک بسیج حقوقدان سپاه حضرت عباس (ع)، یک میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال کمک خیران شاخص استانی، ۲ میلیارد ریال کمک ستاد دیه استان وکشور و ۹ میلیارد ریال تسهیلات بانک‌های عامل بدهی این مددجویان تامین شده است.

وی اضافه کرد: مددجویانی که امروز آزاد می‌شوند باید به شکرانه آزادی خود پیام‌آور پیشگیری از بروز جرم در جامعه باشند و به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کنند.

امجدی تاکید کرد: پویش مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برای رهایی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مشارکت بسیج حقوقدان سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل همچنان ادامه دارد؛ چرا که خانواده این دسته از زندانیان با توجه به مشکلات اقتصادی در تنگنا قرار دارند و کمک‌های خیران در این مسیر بسیار راهگشا است.

چند نفر از خیران شاخص استان اردبیل نیز در ادامه این آیین با اهدای لوحی تجلیل شدند.

تعداد ۱۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت بیش از ۲۲۱ میلیارد ریال از ابتدای سال‌جاری از زندان‌های استان اردبیل آزاد شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha