۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84552533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا در کردستان هفت نفر دیگر را به کام مرگ فرستاد

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته کرونا جان هفت هم‌استانی دیگر را گرفت تا شمار قربانیان این ویروس تا امروز به یک‌ هزار و ۸۸۱ نفر برسد.

دکتر فرزین رضاعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند بستری و ابتلا به کرونا در استان نزولی شده و بیشتر روزها تعداد مبتلایان ۲ رقمی است اما بعضی روزها با جهش ویروس، این عدد سه رقمی هم می‌شود.

وی به شناسایی ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته اشاره و اضافه کرد: این تعداد دیروز ۱۳۰ نفر بود که امروز کاهش قابل ملاحظه ای یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به واکسینه شدن ۵۲ درصد از جمعیت هدف استان در مقابل کرونا اشاره کرد و افزود: ۷۳ درصد جمعیت استان دُز اول و ۵۲ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر رضاعی یادآور شد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا در کشور، شهرستان‌های سنندج، دیواندره و  بانه در وضعیت نارنجی و مریوان، سقز، دهگلان، کامیاران، سروآباد، بیجار و قروه هم در وضعیت زرد هستند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون علیه کرونا تا رسیدن به ایمنی جمعی در حال انجام و بیشتر گروه‌های هدف را هم در برگرفته است، گفت: تزریق نوبت سوم یا دُز یادآور در استان برای افراد بالای ۶۰ سال و بیماران خاص در حال انجام است و ۵۸۳ نفر تاکنون این نوبت را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه واکسیناسیون کووید ۱۹، یک روش ایمن برای کمک به ایجاد ایمنی است، افزود: ایمنی افراد واکسن زده پنج برابر افرادی است که به بیماری کرونا مبتلا شده و واکسن نزده اند. 

در حال حاضر ۳۴۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های کردستان بستری هستند که از این تعداد، ۵۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha