۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84552791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۴ زندانی مالی و جرایم غیرعمد در آذربایجان‌غربی آزاد شدند

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: به همت بسیج و ستاد دیه، امروز تعداد ۱۱۴ نفر از زندانیان مالی و جرایم غیر عمد استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم آزادسازی این زندانیان که به همت ستاد دیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این افراد را نمی توان مجرم دانست چون که به علت مشکلات مالی و غیر عمد راهشان به زندان افتاده است اظهار داشت: کمک به این گونه زندانیان و آزادسازی آنها اجر و ثواب بی‌حد و اندازه نزد خداوند متعال دارد.

وی افزود: امروز کمک و یاری بسیج در بحث صلح و سازش و هم در بحث برقراری نظم و امنیت در جامعه و هم دستگاه قضایی بسیار مهم است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در راستای آزادسازی زندانیان نیز اهمیت این کار باید به خوبی تبیین شود از این‌رو کمیته احرار بسیج بای فعال‌تر شود تا بتوان تعداد بیشتری از این زندانی‌ان را آزاد کرد. 

عتباتی در ادامه با دعوت از خیران و نیکوکاران گفت: از کسانی که به امور خیر و آزادسازی زندانیان اهمیت داده و علاقه‌مند به مشارکت در آن هستند حمایت می‌شود.
وی اضافه کرد: باید از ظرفیت رسانه ها نیز برای ترویج فرهنگ کمک رسانی به آزادی زندانیان به ویژه در آذربایجان غربی استفاده بهینه کرد.
 به گزارش ایرنا، ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنها قتل غیرعمد (شبه عمد و خطائی)، صدور چک بلامحل غیر کلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و عدم پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ در کشور تشکیل شد.
این ستاد با دریافت کمک‌های مردم خیر و نیکوکار به مددجویان جرایم غیرعمد تسهیلات وام (بدون بهره و کارمزد) اعطا می کند که اقساط آن از سومین ماه پس از آزادی دریافت می شود تا زندانی فرصت اشتغال به کار پیشین را پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha