تقویت پایانه های مرزی برای حفظ سلامت مردم هرمزگان ضروری است

بندرعباس- ایرنا- معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت نظارت بر پایانه های مرزی در بخش ورود و خروج مسافر، گفت: تقویت پایانه های مرزی برای حفظ سلامت مردم هرمزگان ضرورتی جدی است.

دکتر کمال حیدری عصر سه شنبه در نشست بررسی خسارت های وارد شده ناشی از زلزله به حوزه بهداشت و درمان هرمزگان، اظهار داشت: هرمزگانی استانی مهم و راهبردی است که در طول ایام سال به ویژه در نیمه دوم ، شاهد ورود و خروج شمار قابل توجهی مسافر به ویژه اتباع بیگانه غیرمجاز است که بعضی از مسافران ندانسته ، عامل انتقال و انتشار بیماری در این استان می باشند.

وی بیان داشت: ضروری است که دستگاه های برنامه ریز از جمله استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، راه و ترابری و نیروهای مرزی و انتظامی جهت کنترل بیشتر مرزها به منظور پیشگیری از ورود و شیوع انواع بیماری به ویژه بیمارهای تنفسی و ویروسی، اقدامات نظارتی گسترده تری در مرزها انجام دهند.

حیدری خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه سلامت مناطق زلزله زده استان هرمزگان صورت گرفته و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اصلاح و  بهسازی مراکز آسیب دیده اقدام خواهد شد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که در کنترل و مدیریت بحران زلزله در منطقه فین و رضوان انجام شده بر پایی چادر ها در محیط و کنار منازل خود آنها است.

دکتر حیدری تصریح کرد:وجود چادر ها به صورت پراکنده و در مناطق نزدیک به خانه های اهالی روستا، از بیماری های واگیر جلوگیری کرده و موجب ساماندهی سریعتر می شود که خوشبختانه این اقدام به خوبی و به موقع در مناطق زلزله فین انجام شده است.

زمین لرزه ۶.۴ ریشتری حدود ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ بخش فین هرمزگان را به لرزه درآورد، این لرزه پس لرزه‌های متعددی به دنبال داشت. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در سایر استان‌های همجوار از جمله فارس و کرمان نیز احساس شد.برخی منازل بخش فین بر اثر این زمین لرزه بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

سفر محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری که با دستور آیت الله سید ابراهیم رییسی در سریع ترین زمان ممکن در محل وقوع زلزله در هرمزگان حضور یافت و از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از این حادثه را بررسی کرد، عصر دوشنبه هفته گذشت با تصویب مصوبات مهم برای زلزله زدگان این استان پایان یافت.

احداث، بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده، جبران خسارت دامداران آسیب دیده از زلزله، راه‌اندازی بنگاه های کوچک به منظور تامین اشتغال مردم با کمک بنیاد برکت، احداث سوله بحران، راه‌اندازی پایگاه های امداد روستایی، تعمیر مدارس آسیب دیده ، کمک به توسعه امکانات درمانی و افزایش تخت های بیمارستانی، از جمله مصوبات مهم سفر محمد مخبر به هرمزگان بود.

مخبر به همراه وزرای نیرو و بهداشت، رییس سازمان مدیریت بحران کشور و دیگر مسوولان ارشد کشوری در ابتدا پس از ورود به بندرعباس به اتفاق مهدی دوستی استاندار هرمزگان و هیات همراه عازم منطقه زلزله زده بخش فین شد و از شب گذشته تا سحرگاه امروز (دوشنبه) از مناطق زلزله زده روستاهای بخش فین و بندرعباس بازدید و به صورت میدانی وضعیت را بررسی کردند.

وی از آخرین وضعیت راه‌های شمال بندرعباس و مناطق زلزله زده فین و مصدومان زلزله در بیمارستانهای  این شهربه صورت میدانی بازدید کرد و از تلاش نیروهای امدادی و خدماتی برای خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد.

زمین لرزه ای که در نزدیکی زمین و در عمق ۱۵ کیلومتری ثبت شد، قدرت این دو زمین لرزه آنقدر بالا بود که علاوه بر استان های همجوار هرمزگان در برخی از کشورهای همسایه از جمله امارات و عربستان نیز احساس شد و تاکنون بیش از ۹۰ مصدوم و ۲ فوتی داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha