۱۱۰ تیم پلیس راه در محورهای آذربایجان غربی مستقر شد

مهاباد- ایرنا- رییس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی گفت: ۱۱۰ تیم محسوس و نامحسوس پلیس همزمان با اجرای طرح زمستانی امسال در جاده‌های استان استقرار پیدا کردند.

سرهنگ حجت مشتاق روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری در مهاباد، اظهار داشت: عوامل پلیس راه در کنار سایر دستگاه‌های مرتبط با مشارکت در این طرح، تسهیل سفر و افزایش ایمنی مسافران را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ تیم محسوس و ۱۰ تیم نامحسوس پلیس راه در قالب این تیم‌ها برای خدمت رسانی به مسافران ساماندهی شده و به صورت شبانه‌روزی در جاده‌های آذربایجان غربی به ویژه گردنه های سخت گذر و کوهستانی مستقر می‌شوند.

رییس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه پلیس در طرح زمستانه به صورت جدی با رانندگان خطر آفرین و قانون گریز برخورد می‌کند، افزود: پیش بینی شده است در قالب این طرح، ۱۸ گردنه برفگیر و کوهستانی زیرپوشش قرار گیرد که حضور تیم های پلیس راه در گردنه های "زمزیران"، "قوشچی" و "مایین بلاغ" به صورت شبانه روزی بوده و در سایر گردنه ها نیز در مواقع بارش برف مستقر خواهد بود.

سرهنگ مشتاق با بیان اینکه پلیس با اجرای طرح ترافیکی زمستانی اهداف مهمی را دنبال می‌کند، گفت: کنترل تصادفات، تسریع در عبور و مرور، اسکان اضطراری، کمک رسانی به رانندگان، سوانح و حوادث ترافیکی با توجه به لغزندگی محورها و برودت هوا در زمستان از جمله اهداف این طرح است.

وی کنترل رفتار رانندگان بخصوص افراد پرخطر و نجات جان مردم را یکی دیگر از اهداف مهم طرح زمستانی پلیس راه عنوان کرد و افزود:  همه ساله طرح راهداری زمستانی با همراهی نهادهایی نظیر پلیس، ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای، هلال احمر، اورژانس و دیگر نهادهای امدادی در استان اجرا می‌شود.

سرهنگ مشتاق با بیان اینکه لوازمی همچون زنجیر چرخ و سوخت کافی از عوامل مهم در سفرهای زمستانی محسوب می‌شود، ادامه داد: رانندگان در طول فصل سرما باید تجهیزات زمستانی همچون زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند زیرا در غیراینصورت اعمال قانون شده و از ادامه مسیر جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طرح راهداری زمستانی از اول آذرماه جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد و نیروهای انتظامی،  راهداری، اورژانس و هلال احمر در جاده های استان مخصوصا در راه های صعب العبور حضور خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha