۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84553344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار:گلستان برای توسعه به همگرایی و هم‌افزایی همه نیاز دارد

گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان گفت: این استان از نظر شاخص‌های توسعه و پیشرفت و رفاه اجتماعی وضعیت خوبی ندارد که هم اکنون برای توسعه همه جانبه به همگرایی و هم‌افزایی نخبگان، افراد و گروه‌های سیاسی و مردم نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه روز چهارشنبه در همایش "شکوه مقاومت (نمایش اقتدار) بسیج" در گنبدکاووس اظهارداشت: با اینکه گلستان از حیث منابع و ظرفیت‌ها جزو ۱۰ استان برتر کشور است اما از این منابع درست استفاده نشده و وضعیت توسعه و پیشرفت گلستان که می‌توانست بهتر باشد، خوب نیست.

وی افزود: برای جبران عقب ماندگی‌های گلستان باید حکمرانی مردم محقق شود و همه ظرفیت‌های بخش خصوصی را به خدمت بگیریم و زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان فراهم نماییم.

زنگانه، لازمه توسعه و پیشرفت گلستان را همگرایی و هم‌افزایی همه دانست و اضافه کرد: در استان اقوام مختلف شیعه و اهل سنت با هم زندگی می‌کنند که باید با همدلی و همگرایی بیشتر بین نخبگان، خبرگان و دوری از اختلاف‌ها و نزاع‌های سیاسی و خودخواهی‌ها تنها با تفکر جهادی و بسیجی از ظرفیت‌های موجود برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: از همه نخبگان و افراد ذی‌نفوذ که راهبری اقوام، گروه‌ها و مذاهب در گلستان را برعهده دارند، در راستای منویات رهبر معظم انقلاب دعوت به وحدت و همگرایی برای توسعه و پیشرفت همه جانبه استان می‌کنم زیرا اعتقاد دارم باید از ظرفیت همه شهروندان برای توسعه استفاده شود.

استاندار:گلستان برای توسعه به همگرایی و هم‌افزایی همه نیاز دارد

استاندار گلستان ادامه داد: از علاج بخشی به خلیج گرگان تا تکمیل پروژه‌های زیرساختی حوزه آب و پروژه‌های نیمه تمام که منابع هنگفتی نیاز دارند باید ظرفیت همه مردم را به کار بگیریم و شرایط را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در داخل و آنهایی که خارج استان و کشور هستند، فراهم و از آن استقبال می‌کنیم.

زنگانه با تاکید بر ضرورت نظارت و کنترل مردم بر کار مسوولان گفت: مردم چشم حاکمیت و دولت هستند اگر با در نظر گرفتن شرایط، مشکلات و تنگناهای کشور، نظارت کافی بر مسوولان داشته و از آنها مطالبه‌گری بحق کنند از خیلی مفاسد احتمالی جلوگیری خواهد شد و مسوولان موظف به پاسخگویی هستند.

وی همچنین با تبریک هفته بسیج و با اشاره به اقدامات و دستاوردهای این نهاد مردمی افزود: با نگاهی به عملکرد این شجره طیبه از ابتدای تشکیل تاکنون در می‌یابیم که در سخت‌ترین شرایط این تفکر و روحیه بسیج بود که انقلاب اسلامی را از مسیرهای سخت عبور داده و با شاخ و برگ‌های خود در مقاطع مختلف به مدد انقلاب آمده است.

زنگانه اضافه کرد: امروز هم بسیجیان با همان تفکر جهادی توام با عقلانیت می‌توانند به برون رفت کشور از مسائل و مشکلات مبتلابه کمک نمایند و نقشه‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل علیه ایران اسلامی و ملت‌های منطقه خنثی نمایند.

به گزارش ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس در این مراسم که ائمه جمعه، فرماندار، مدیران و اقشار مختلف بسیج حضور داشتند، گفت: بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی و در عرصه‌هایی که حضور داشته، کمک حال مردم و مسوولان بوده و خود را اثبات کرده است.

سرهنگ رمضانعلی قاسم‌پور با بیان اینکه بسیج از جنس مردم و مولود انقلاب اسلامی است، افزود: بسیج از مردم، برای مردم و در خدمت به آنهاست و خواهد بود و هرجا مشکلی برای مردم ایجاد شود گره آن به دست بسیج باز خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا زمانی که تفکر بسیج بر جامعه حاکم باشد مشکلات رفع و دشمنان قادر نخواهند بود آسیبی به انقلاب وارد کنند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha