امام جمعه شیراز: بسیجیان صبور، موفقیت‌های انقلاب را رقم زدند

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: اولین صفت بسیجیان صابر بودن است و اگر بسیجی صابر نبود و طعم تلخ صبر را در کام خود نمی چشید و دندان بر آن نمی فشرد امکان پیروزی ما در این ۴۲ سال وجود نداشت.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام، چهارشنبه در پنجمین روز از هفته بسیج در رزمایش بزرگ اقتدار بسیجیان در شیراز افزود: بسیج دارای کمالاتی است که او را در نگاه همه انسان‌ها عظیم و عزیز و صاحب عزت و شوکت قرار داده است.

وی ادامه داد: هر روز که عرصه‌ای در مقابل انقلاب اسلامی در طول این ۴۲ سال باز شده است، بسیجیان به عنوان مدافعان راستین انقلاب با صبر خود در میدان‌هایی که سختی‌های آن را کسانی که در میدان بودند می‌شناسند ایستادند.

امام جمعه شیراز گفت: میدان‌های جنگ با گروهک های داخلی، مبارزه با تروریست هایی که جگرگوشه های این ملت را به خاک و خون می کشیدند، میدان مبارزه هشت ساله دفاع مقدس، میدان مبارزه با کسانی که حریم اهل بیت را به بازی گرفته بودند و می خواستند در آنجا حکومت کنند، میدان مبارزه با کرونا، میدان جهاد و سلامت و همه میدان های کوچک و بزرگ دیگری که در سازندگی و ایجاد اشتغال و فضاسازی برای پیشرفت آرمان های انقلاب اسلامی فراروی بسیجیان گشوده شد. در تمام این میدان ها صبر اولین صفت بسیجیان بود و مردانه ایستادند تا اهداف انقلاب اسلامی را جامه عمل بپوشانند.
وی ادامه داد: بسیجی‌ها نه تنها خودشان ایستادند بلکه دیگران را هم به صبر دعوت کردند و صحنه را در داخل کشور دائم مشاهده کرده‌ایم اما پای بسیج به فراتر از مرزهای ایران باز شده و مقاومت را به مردم عراق هم آموختیم تا وقتی که حکومت صدام را سرنگون کردند و حکومتی با جهت اسلامی به پیروزی رسید.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بیان کرد: در کشور سوریه نیز که در روز نخست که سرنگون کردن حکومت سوریه را شروع کردند در شرایطی که ارتش سوریه توان مقاومت نداشت، سردار سلیمانی بسیجی سربلند ما روحیه بسیجی را در ملت سوریه دمید و امروز کار به جایی رسیده که همان ها که شعار سرنگونی حکومت سوریه را می‌دادند پای رهبری حکومت قانونی سوریه می ایستند که علت آن همین روحیه بسیجی است که دیگران را به مقاومت دعوت کرد.
آیت‌الله دژکام افزود: اگر در لبنان و یمن و گوشه گوشه دیگر این جهان پهناور نیز صدای مقاومت را بلند می شنویم، این روحیه شما بسیجیان است که آنها را به همکاری در جبهه مقاومت فراخواندید و به نتیجه رسیدند.
وی، روحیه بسیجی را ارتباط با ولایت و سر به فرمان ولی امر گذاشتن دانست و بیان کرد: امروز در تمام میدان ها بسیجی ها یکصدا فریاد اطاعت از رهبر معظم انقلاب را سر می‌دهند و این ارتباط با ولایت تا رسیدن به قله های آرمانی که ظهور امام عصر (عج) است ادامه دارد.
امام جمعه شیراز افزود: نتیجه این رفتارهای ارزشمند و اخلاقیات بسیجی رسیدن به کام و آرزوی دل است که کام دل ما وقتی بر می‌آید که پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) بسپاریم که آن روز دیر نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha