هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی به این استان از روز پنجشنبه، نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق غربی این استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با اعلام هشدار سطح زرد، پیش‌بینی کرد این سامانه بارشی که از صبح تا اواخر روز پنج‏شنبه فعال خواهد بود، بیشتر مناطق غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها، با کاهش محسوس دمای هوا بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد نیز همراه خواهد بود.

هواشناسی مازندران با پیش بینی این که فعالیت سامانه بارشی جدید در نیمه غربی استان بویژه در مناطق شهری از شدت بیشتری برخوردار است ، به دستگاه های اجرایی ذیربط و خدمات رسان توصیه کرد تا نسبت به پاکسازی کانال های هدایت روان آب در مناطق شهری اقدام کنند .

بارندگی های شدید پاییزی طی هفته های اخیر سبب آبگرفتگی معابر عمومی در بعضی از شهرهای مازندران و اختلال در تردد شهروندان شده بود. این معضل در بارندگی روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان در شهرهای غربی مازندران بویژه رامسر از شدت بیشتری برخوردار بود.

هواشناسی مازندران همچنین با انتشار جدول پیش بینی هفتگی خود، شرایط جوی استان در روز جاری را صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما پیش بینی و اعلام کرد که هوای استان از اواخر امشب از سمت غرب ابری و بارانی می شود.

طبق این پیش بینی ، شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه نیز ابری و بارانی همراه با کاهش محسوس پنج تا ۱۰ درجه ای دما خواهد بود ضمن این که پدیده مه گرفتگی در ارتفاعات استان هم رخ خواهد داد .

طبق پیش‌بینی هواشناسی، با ورود این سامانه جدید، بیشترین میزان کاهش دما در مناطق شهری در ساری اتفاق خواهد افتاد بگونه ای که دمای هوای این شهر از ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر طی امروز، با ۱۰ درجه کاهش در روز پنجشنبه به ۱۴ درجه سانتگیراد بالای صفر می‌رسد.

دمای هوا در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران نیز در روز پنجشنبه طبق جدول آماری پنج روزه هواشناسی، بین چهار تا ۶ درجه کاهش خواهد یافت.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان در روز شنبه هفته آینده را نیمه ابری تا ابری و به تدریج صاف پیش‌بینی کرد. هوای مازندران از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری باقی می ماند و شهروندان شاهد افزایش نسبی دما خواهند بود. در دامنه ها و ارتفاعات نیز با وزش باد گرم همراه است.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ساری با ۲۰.۸ و رینه لاریجان با ۱۲.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش نشان میدهد.

طبق جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه تا ساعت ۲۰ امشب را با موج کوتاه پیش‌بینی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha