نماینده ولی فقیه در سمنان: هنرمندان در «جهاد تبیین» پیشگام باشند

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت «جهاد تبیین» گفت: هنرمندان پیشگام در این زمینه و آغازگر مفهومی آن باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز چهارشنبه در دیدار با هنرمندان بسیجی استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر ابراز داشت: اگر هنر متعهد در خدمت انقلاب و اسلام باشد، منجر به تولید آثار هنری می‌شود که به اندازه یکصد سخنرانی اثرگذار است.

وی افزود: برخی به غلط مفهوم هنر و ابتذال را با هم یکی می‌دانند در حالی که در کشور ما هنر وزین زیادی وجود دارد و بسیاری از هنرمندان، مفاخر ملی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان یکسان دانستن هنر و ابتذال را فرهنگ وارداتی و تحمیل شده دانست و گفت: استان سمنان از سال‌های بسیار دور دارای شاعران عرفانی وزین و حوزه علمیه بوده است و فیلسوفانی از شاگردان ابن سینا در آن تدریس می‌کردند.

مطیعی با اشاره به ترویج فرهنگ آمریکایی و مفهوم لیبرالیسم در هالیوود بیان کرد: در جمهوری اسلامی نیز هنرمندان نسبت به نظام و دین خود تعهد داشته باشند و در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت تلاش کنند؛ همانگونه که مقام معظم رهبری در این زمینه پیشگام هستند.

هرآنچه غیر از تعهد باشد هنر نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به سخن امام خمینی (ره) «هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها است» ابراز داشت: هرآنچه غیر از تعهد باشد هنر نیست و بلکه ضد هنر است.

فرشید فلاح بیان کرد: هنرمندان استان سمنان به ارزش های انقلابی و اخلاقی متعهد هستند اما گاهی در تولید آثار هنری، پیام خود را به صورت غیرمستقیم و در لایه‌های استعاره‌ها منتقل می‌کنند زیرا معتقد هستند سخن هرچه غیرمستقیم‌تر باشد اثرگذاری بیشتری دارد.

وی افزود: شیوع کرونا دوران سختی را برای هنرمندان رقم زد به طوری که اوضاع اقتصاد هنر که همواره ضعیف بود، در این دوران از همیشه بدتر و فعالیت‌های هنری تعطیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان زیرساخت های سینمایی شهر سمنان را به عنوان مرکز استان ضعیف دانست و گفت: برنامه و طرح‌ برای ارتقای زیرساخت‌ها وجود دارد که برای تحقق آن نیاز به کمک مسئولان شهر است.

در این نشست نمایندگانی از هنرمندان بسیجی استان سمنان به بیان برخی مشکلات و نیازها پرداختند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha