بهزیستی سمنان از استان‌های موفق در مراقبت مراکز خود برابر کرونا بود

سمنان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: سمنان جز استان‌های برتر در مراقبت‌های لازم در برابر کرونا و کاهش آسیب‌ها در این موضوع در کشور بود.

به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدپور روز چهارشنبه در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان، افزایش نظارت، بازدیدهای مستمر و دقت در اجرای پروتکل‌های بهداشتی را از جمله دلایل این موفقیت خواند و ابراز داشت: سمنان جزو استان‌های موفق در پیشگیری و کاهش فوت در ایام کرونا در مراکز شبانه‌روزی تحت پوشش در کشور است.

وی از کاهش آمار فوتی‌های ایام کرونا نسبت به ایام غیر کرونا در این مراکز خبر داد و هیچ اشاره‌ای به تعداد این آمار نداشت.

ایزدپور گفت: بیش از یکهزار نفر تحت حمایت و نگهداری مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان سمنان هستند.

سمنان ۱۳ هزار معلول دارد

وی یادآور شد: استان سمنان حدود ۱۳ هزار معلول دارد که ۵ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و ۳ هزار نفر معلول نیمه‌بینا و نابینا هستند و این‌ مساله اهمیت مناسب سازی جامعه برای حضور آنان را دوچندان می‌کند.

اداره کل بهزیستی استان سمنان با ۳۰۰ نفر از کارکنان خود مشغول ارائه به بیش از ۱۳ هزار معلول شناسایی شده است که ایزدپور به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: تعداد خانه‌های نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت نظارت بهزیستی استان ۱۰ خانه است که کلیه این خانه‌ها توسط موسسه‌های خیریه اداره می‌شود.

ایزدپور با اشاره به اینکه تعداد ۲۰۵ فرزند در این مراکز خدمات نگهداری و آموزشی دریافت می‌کنند، گفت: حدود ۱۰۰ فرزند امدادبگیر و یک‌هزارو ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در استان سمنان از خدمات حوزه اجتماعی بهزیستی استان بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد که در سال گذشته با پیگیری‌ها و برگزاری مستمر کمیته فرزندخواندگی تعداد ۲۲ فرزند به خانواده جایگزین واگذار و در ۶ ماهه نخست امسال نیز واگذاری فررند با شرایط قانونی به ۶ خانواده انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین از تحویل ۳۰۰ واحد مسکونی در سال ۹۹ و واگذاری ۵۰ واحد تا پایان آذر ۱۴۰۰ در حوزه مسکن بهزیستی استان خبر داد.

در ادامه این جلسه معاونین بهزیستی استان در ابتدا گزارشی از اهم فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی خود ارائه کردند و به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود و ارائه پیشنهاداتی پرداختند، که پیرو آن معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان توضیحاتی را بیان و دستوراتی را ابلاغ کرد. 

اداره کل بهزیستی استان سمنان با تحت نظارت داشتن ۱۲ کمپ، ۱۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد، ۱ مرکز جامعه و بازتوانی اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب در حوزه پیشگیری در حال ارائه خدمت به جامعه هدف خود است.//

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha