مهری طالبی دارستانی روز پنجشنبه در حاشیه ملاقات مردمی و چهره به چهره با کارگران استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شکایت های جامعه کارگری در بازه زمانی که دولت جدید استقرار یافته نه برمبنای شکایت روزانه بلکه با توجه به برگشت شکایاتی که رسیدگی نشده و از قبل مانده افزایش یافته است.
وی افزود: این افزایش به فضایی برمیگردد که در رابططه با مبارزه با فساد در دولت جدید وجود دارد و مردم امیدوارند مشکلاتی که گریبان جامعه کارگری را گرفته و به سال های قبل بازمیگردد حل شود.
۳هزار شکایت در ۲ ماه
مدیر کل بازرسیٰ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که فقط در ۲ ماه اخیر سه هزار شکایت و گزارش از سوی جامعه کارگری مطرح شده است اظهار داشت: پنج درصد این شکایات در کمتر از ۲۴ ساعت به نتیجه رسیده که اغلب موارد به نفع کارگر بوده است.
وی افزود: هم اکنون با توجه به دستور مقام عالی وزارت تلاش می کنیم خط ارتباطی مستقیم برای افرادی ایجاد کنیم که از پیامدهای شکایت خود دغدغه دارند.
طالبی دارستانی گفت: در این پیوند، سامانه «سوت زنی» برای دریافت شکایات ایجاد می شود و تا هنگام راه اندازی این سامانه جامعه کارگری می توانند یا شماره تلفن شخصی با اینجانب ارتباط بگیرند.
وی با بیان این که افزایش بازرسی ها بر کاهش تخلفات در جامعه کارگری تاثیر دارد اظهار داشت: اگر بازرسی ها واقعا بازرسی باشد و سود شخصی در آن دخیل نباشد و گاه نگاه اصلاحی و در جهت رفع مشکلات باشد به طور حتم تخلفات کاهش می یابد.
دارستانی از تکمیل شدن بانک اطلاعاتی کارفرمایان نیز خبر داد و افزود: اطللاعات کارفرمایان همه استان ها به زودی تکمیل و نهایی خواهد شد.
وی در تشریح علل شکایت نکردن کارگران و سکوت آن ها در برابر حق کشی نیز اظهار داشت: متاسفانه ظلمهای عجیبی به جامعه کارگری موجب ناامیدی شده است به طوری که برخی کارگران احساس می کنند در یک فضای ارباب رعیتی هستند که چاره ای جز سکوت و تسلیم ندارند و گاه با رساندن شکایت خود بیشتر دچار آسیب شده اند که ما سعی کرده ایم این فضا اصلاح شود.
نظر شما